معاون اجرایی ارتش:

بسیج در عرصه خدمت‌رسانی به مردم خوش درخشیده است

امیر سرتیپ محمودی با بیان اینکه بسیج همیشه در عرصه خدمت‌رسانی به مردم خوش درخشیده است و محل اتکا و عصای دست ملت ایران است، گفت: تا فتنه‌های داخلی و خارجی وجود دارند، بسیج هم خواهد بود.
کد خبر: ۴۲۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ - 28November 2020

بسیج همیشه در عرصه خدمت رسانی به مردم خوش درخشیده است/خون شهیدان موجب آگاهی بخشی و رویش استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی»، معاون اجرایی ارتش در گردهمایی فرماندهان بسیج و بسیجیان کوی‌های سازمانی ستاد ارتش با بزرگداشت سالروز تاسیس بسیج و گرامیداشت ۷ آذر، روز نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: هر جا تفکر بسیجی مطرح است در آنجا خدامحور است و انسان احساس تقرب بیشتری به خدا دارد و خدا را شاکریم که با این فرهنگ پیوند خورده‌ایم.

وی با تاکید بر اهمیت نقش بسیج در جامعه و نسل جوان امروز گفت: بسیجیان عزیز همواره در عرصه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و به‌ویژه خدمت‌رسانی و مردم‌یاری حضوری گسترده داشته و تلاش می‌کنند با اجرای برنامه‌های تاثیرگذار، ماموریت‌های محوله را به نحو احسن انجام دهند.

معاون اجرایی ارتش با اشاره به روز ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج در سال ۱۳۵۸ گفت: تقریبا یک سال قبل از آغاز جنگ تحمیلی، بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام (ره) تشکیل شد و امروز بسیج به دهه پنجم خود رسیده است و پنج دهه یعنی دوره پختگی و قدرتمندی.

امیر محمودی با بیان اینکه امروز بسیج، چون نگینی در جهان می‌درخشد، ادامه داد: هدف از تشکیل بسیج، پاسداری از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی است. امروز در ارزیابی از کارنامه بسیج، این نهاد اجتماعی اسلامی نقش‌آفرینی‌های ماندگاری در پیروزی‌های هشت سال دفاع مقدس، محرومیت‌زدایی در نقاط کمتر برخوردار کشور و محور مقاومت در عراق و سوریه را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

وی در ادامه از حرکت‌های جهادی و کمک‌های مومنانه گروه‌های جهادی بسیج در جریان شیوع ویروس منحوس کرونا و کمک مجدانه آنان به کادر‌های درمانی و اقشار آسیب‌پذیر جامعه تقدیر و تشکر کرد و افزود: هر جا ارزشی شکل گرفته است، بسیج در آنجا در صف اول است. در محرومیت‌زدایی، خدمت، امدادرسانی و مردم‌یاری همواره بسیج سر از پا نشناخته حضور داشته و دارد.

امیر محمودی با اشاره به نقش بسیج در دفاع مقدس عنوان کرد: اخلاص و از خودگذشتگی بسیجیان انقلاب اسلامی را بیمه کرد و از زمانی که بسیج به میدان آمد همه چیز در جبهه‌ها متفاوت شد و دفاع جانانه، غیرتمندانه، شجاعانه با توکل برخدا از مکتب، میهن و ملت اسلامی به اوج خود رسید.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین صنعت‌پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش ضمن گرامیداشت هفته بسیج و محکوم کردن عمل دشمنان کوردل در به شهادت رساندن دانشمند و نخبه هسته‌ای دکتر فخری‌زاده گفت: تجربه نشان داده است که از خون شهیدان رویش‌ها به وجود می‌آید و آگاهی بخش است و جای تأسف دارد که پس از ۴۰ سال تجربه هنوز عده‌ای به غرب حسن ظن دارند.

وی با استناد به روایتی عمل، مال و فرزند را سه دوست مومن خواند و تصریح کرد: عمل تنها دوستی است که در دنیا و آخرت همراه‌مان می‌ماند و خوشا به حال کسی که اهل عمل صالح است و مجاهدت در بسیج مصداق عمل صالح است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با تأسیس بسیج، انقلاب اسلامی را بیمه کرد، خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های مهم یک بسیجی، داشتن اخلاص است که مقام معظم رهبری فرمودند؛ بسیجی یعنی علی (ع) که همه وجودش وقف خدمت در راه اسلام بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار