استاندار مازندران خبر داد؛

فعال‌سازی ۷۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در طرح محدودیت‌های کرونایی شهید «سلیمانی»

احمد حسین زادگان از فعال‌سازی ۷۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در طرح محدودیت‌های کرونایی سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۲۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ - 28November 2020

فعال‌سازی ۷۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در طرح محدودیت‌های کرونایی شهید «سلیمانی»به گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین زادگان» استاندار مازندران امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه برخی ابهامات موجود در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمندمحدودیت‌های کرونایی برای مردم نظیر جرایم و پیامک‌هایی که برای کسانی که از شهرهای قرمز خارج می‌شوند، ارسال می‌شود رفع شد، اظهار داشت: مقرر شد نیروی انتظامی پاسخگوی مردم در رفع این ابهامات و پرسش‌ها باشد و صدا و سیما نیز همراهی لازم را برای اطلاع رسانی در این راستا داشته باشد. 

حسین زادگان تصریح کرد: پیامک‌های ارسالی قطعی نیست و برخی از این عزیزان یا در حال انتقال بیمار بوده‌اند، یا به محل کار خود مراجعت داشتند و یا دارای کارت تردد بوده‌اند که از طریق ادارات متبوع و اعلام به نیروی انتظامی رفع اثر می‌شود.

وی اظهار کرد: مراکز آموزشی خصوصی تحت نظارت آموزش پرورش و فنی و حرفه‌ای در دو هفته اجرای طرح می‌بایست تعطیل باشند تا در خلوت‌تر شدن مراکز تجمعی کمک حال باشند.

استاندار مازندران افزود: طرح محدودیت‌های کرونایی سردار شهید سلیمانی که یک طرح محله‌محور و مردم پایه است مدتی است که شروع شد و تقریبا تاکنون بیش از ۷۵۰ پایگاه فعال شدند و مرحله اول که مرحله آموزشی است توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد و می‌بایست به ۲ هزار پایگاه افزایش پیدا کند تا در مرحله عملیاتی و اجرایی شاهد خروجی این طرح در کاهش ابتلا به ویروس کرونا باشیم.

وی گفت: همراهی و همکاری سمن‌ها از جمله الزامات اصلی این طرح است خوشبختانه سمن‌های فعالی در استان حضور دارند که در طرح محدودیت‌های کرونایی سردار شهید سلیمانی ذیل فرماندهی عملیات پایگاه مقاومت بسیج محله‌ها عمل می‌کنند که با کمک دستگاه‌های دیگر خیرین، هیات امناء محله، روحانیون و هلال احمر همکاری و اقدمات لازم را صورت می‌دهند.

حسین زادگان متذکر شد: تعطیلی کامل استان و کشور اعلام نشده است و مقرر گردید فعالیت ادارات براساس رنگ بندی‌ها اعمال گردد بطوریکه شهرهای قرمز بصورت یک سوم فعالیت نمایند، منتهی دستگاه‌هایی که ضرورت کمتر دارند در محل کار حضور پیدا کنند و یا حتی دستگاه‌هایی که تشخیص می‌دهند در همین حد یک سوم هم مانع قطع زنجیره انتقال می‌شود، این اجازه به دستگاه‌های اجرایی داده شده که در حد نیاز و متناسب با رفع مطالبات مردم نیروهای خود را به کمتر از یک سوم کاهش دهند و امکان و اجازه محدودیت سازی و کاهش نیروی انسانی را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار