چهل‌سالگی سرو/

«ولایت فقیه» در وصیت‌نامه شهدای مازندران (۳)

«ولایت فقیه» همواره به عنوان یک اصل جدایی‌ناپذیر از وصیت‌نامه‌های شهدا مورد توجه بوده است و شهدا نیز در وصیت‌نامه‌های‌شان به این اصل پرداخته و لزوم اطاعت از ولایت فقیه را بیان کردند.
کد خبر: ۴۲۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱ - 29November 2020

«ولایت فقیه» در وصیت‌نامه شهدای مازندران (۳)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، فرازهایی از وصیت‌نامه شهدای شهرستان رامسر با موضوع «ولایت فقیه» در ادامه می‌آید.

شهید احمد نعمتی

نام پدر: نعمت

تاریخ تولد: 2/3/1345

تحصیلات: چهارم دبیرستان

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت: 30/12/1362      

وضعیت اشتغال: دانش آموز

اطاعت از ولایت فقیه را فراموش نکنید، ما امام را به شما سپرده و راهی جبهه شدیم حرمتش را گرامی بدارید.

شهید حسین نوری

نام پدر: رمضانعلی          

تاریخ تولد: 4/3/1345

تحصیلات: اول دبیرستان   

منطقه عملیات: بوکان

تاریخ شهادت: 15/11/1362      

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

سپاس خداوند متعال را که این توفیق را نصیب ملت ایران کرد که با راهنمائی امام امت خمینی عزیز و با وحدت در پرتو اسلام بتوانیم اسلامی راستین را در جهان نشان بدهیم.

قدر این امام امت این قلب تپنده امت اسلام این پیر جماران را بدانید. به خدا قسم کشورهای اسلامی منتظر پیام امام هستند و آرزوی دیدن امام را دارند.

شهید خیرالله گالش قاسمی

نام پدر: مراد         

تاریخ تولد: 14/7/1343

تحصیلات: حوزوی 

منطقه عملیات: عملیات کربلای8

تاریخ شهادت: 20/1/1366

وضعیت اشتغال: ...

ولایت فقیه برای ما شیعیان مولای متقیان حضرت علی علیه السلام یک اصل اساسی است. همانطور که انبیاء و ائمه اطهار هر یک برای مردم زمان خود الگو و اسوه بودند و مردم از آنها پیروی می‌کردند. امام امت ما این پیر جماران اسوه است برای ما و با توجه به نص صریح قرآن «اطیعو الله و اطیعو الرسول اولی الامر منکم»

از ولایت فقیه پشتیبانی و حمایت کامل داشته و فرمایشات حضرت امام خمینی دام ظله گوش و به آن عمل نمائید تا پرچم این نظام الهی را به دست صاحبش امام زمان (عج) منجی عالم بشریت بسپاریم. ان‌شاءالله.

کسی با من دوست و فامیل است که راه و فکرم را که همان خط امام است پذیرفته و ادامه دهند. 

شهید سیف الله آرموئیان

نام پدر: رمضان     

تاریخ تولد: 10/4/1345

تحصیلات: دوم راهنمائی   

منطقه عملیات: اروند رود

تاریخ شهادت:21/11/1364       

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

همیشه امام را دعا کنید و مهدی را صدا کنید.

شهید محمد پیر با وفا

نام پدر: رجبعلی     

تاریخ تولد: 10/3/1343

تحصیلات: دوم راهنمائی   

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت: 1/5/1363         

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

مهمترین عاملی که باعث این انقلاب و ادامه آن نقش داشته و خواهد داشت مقام رهبری ولایت فقیه است ولایت فقیه همان رسالت انبیاء امامان معصوم را بر دوش دارد و ما باید سعی کنیم در تمام اعمالمان تسلیم دستورات امام باشیم چرا که اگر غیر از این باشد و تسلیم امام نباشیم هم خودمان به کمال نخواهیم رسید و هم اینکه انقلاب را به خوبی نمی‌توانیم درک کنیم چون اولین مرحله برای رشد و کمال تسلیم در برابر خدا و رسول و امامان معصوم و امروز در برابر ولایت فقیه و از طرف دیگر از آنجا که امام یک نعمت است که خداوند به امت اسلام عطا کرده است باید شکر این نعمت را بجا آوریم تابع دستورات ایشان باشیم. و اگر خدای نکرده از این امر سرپیچی کنیم به عذاب الهی دچار خواهیم شد و خداوند هرگز ما را نخواهد بخشید و ما هم که به جبهه می‌رویم برای رضای خدا و اطاعت از امام امت است و امید وارم که بتوانیم این مسئولیت را به خوبی به پایان برسانیم.

شهید محمد سلیمان نژاد

نام پدر: یحیی        

تاریخ تولد: 1/12/1330

تحصیلات: دیپلم     

منطقه عملیات: فاو

تاریخ شهادت: 7/2/1365         

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

عزیزان درس زندگی را از امام امت این وارث به حق انبیاء و اولیاء فراگیرید در همان حال که در میدان مبارزه همانند اجداد طاهر نیش، قامتی افراشته و استوار، یک تنه در مقابل تمامی کفر بدون کوچکترین سازش ایستادگی نموده و ظریفترین توطئه‌ها را به آسانی در می یابد وخنثی می‌نماید، در میدان مبارزه با نفس نیز یکه تازند و لحظه‌ای از ذکر و دعا و توسل غافل نبوده و نیست، لذا متذکر می‌شوم که اگر توجه به مبارزه با شیاطین ما را از دعا و معنویت و خودسازی و تهذیب نفس و عرفان دور سازد، و دچار نسیان شویم، و در واقع از خط امام که همان اسلام است جدا شده‌ایم.

من روی این نکته تأکید دارم و اصرار می‌ورزم که زندگی و حالات و رفتار و افکار امام بزرگوار را در تمامی ابعادش دقیقاً مطالعه و بررسی نموده و بشناسید و آن را الگوی حرکت و موضع گیریهای خویش قرار دهید. خط امام و ولایت فقیه را عمیقانه بشناسید و(مقلدانه، نه تحلیلگرانه) عمل کنید. چون یکی از عمده‌ترین ضعف‌هایی که منشأ بسیاری از اختلافات و کدورتها و برخوردهای خلاف اسلامی در جمع یاوران انقلاب می‌شود، اجتهاد کردن بسیاری از مقلدین و معتقدین به ولایت فقیه است!

شما معلمین محترم که به فرموده امام بزرگوار امت با پیامبران الهی هم شغل و هم کار هستید، ارزش واقعی خویش را در کلام نورانی پیامبران و اولیاء عظام علیهم السلام و فرمایشات امام امت دریابید و ارزش کارتان را با حقوقی اندک معامله ننماید.

خمینی نایب بر حق امام زمان(عج) ارواحنا فداه است و حجت او بر امت و اجرای فرامینش باعث خشنودی و رضای خاطر مبارک آن ذخیره الهی خواهد بود که خود فرمود... و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواۀ احادیثنا... پس اگر رضای خداوند و خشنودی امام عصر(عج) و گسترش اسلام و پیاده شدن احکام مقدس قرآن را طالبید، فرامینش را همانند قرآن مقدس شمارید و بکار بندید و در انجام آن از یکدیگر پیشی گیرید و اگر به جای عمل به شعار دادن و تأویل و تفسیر به رأی کردن بنشینید خود دانید اما بدانید که این کاری تازه نیست بلکه در طول 14 قرن تاریخ  اسلام در تمامی قرون و اعصار با کلام خداوند و روایات انبیاء و اولیاء عظام نیز چنین کردند لیکن نتیجه ای جز ذلت و زبونی عاید جامعة مسلمین نگردید و یقیناً شما چنین نمی‌خواهید و چنان نیز نخواهد کرد. پس فرمایشات و رهنمودهای این یگانة دوران را با تمام وجود و با گوش جان شنیده و به کار بندید و باز هم بکار بندید.

شهید محمد پیرباوفا

نام پدر: رجبعلی      

تاریخ تولد: 10/3/1343

تحصیلات: دوم راهنمایی   

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت: 1/5/1363 

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

مهمترین عاملی که باعث این انقلاب و ادامه آن نقش داشته و خواهد داشت مقام رهبری ولایت فقیه است ولایت فقیه همان رسالت انبیاء امامان معصوم را بردوش دارد و ما باید سعی کنیم در تمام اعمالمان تسلیم دستورات امام باشیم چرا که اگر غیر از این باشد و تسلیم امام نباشیم هم خودمان به کمال نخواهیم رسید و هم اینکه انقلاب را به خوبی نمی‌‍توانیم درک کنیم چون اولین مرحله برای رشد و کمال تسلیم در برابر خدا و رسول و امامان معصوم و امروز در برابر ولایت فقیه و از طرف دیگر از آنجا که امام یک نعمت است که خداوند به امت اسلام عطا کرده است باید شکر این نعمت را بجا آوریم تابع دستورات ایشان باشیم. و اگر خدای نکرده از این امر سرپیچی کنیم به عذاب الهی دچار خواهیم شد و خداوند هرگز ما را نخواهد بخشید و ما هم که به جبهه می‌رویم برای رضای خدا و اطاعت از امام امت است و امیدوارم که بتوانیم این مسئولیت را به خوبی به پایان برسانیم.

شهید علی نقی امیر شعبانی

نام پدر: محمد        

تاریخ تولد: 1/11/1336

تحصیلات: دیپلم     

منطقه عملیات: پاسگاه زید 

تاریخ شهادت: 8/2/1366         

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

به امید این که شما ملت قهرمان پرور ایران این مرد بزرگ و تنها دشمن استثمار و استعمار را تنها نگذاشته و او را یاری کنید تا انشاءالله با رهنمودهای ایشان و یاری خدا و پشتکاری شما امت حزب الله و دعای نیمه شب خانواده‌های شهدا و مادران داغدار انقلاب اسلامی ما به سر منزل مقصود برسد و جهان کفر و استکبار نابود شوند...

بدانید که اگر شهید شدم به جز برای احیای اسلام و اطاعت از ولایت فقیه و امام زمان(عج) و نایب بر حقش امام خمینی نبود همانطور که حضرت آیت الله شهید سید محمد باقر صدر رحمه الله علیه در پیامی فرمودند در این مرد (امام خمینی) ذوب شوید همان طوری که او در اسلام ذوب شده است. پس ما باید فرمایشات امام را مقلدانه عمل کنیم نه این که تحلیل گرایانه.

شهید محمدمهدی رحیمیان

نام پدر: حسن                

تاریخ تولد: 15/3/1336

تحصیلات: فوق دیپلم                

منطقه عملیات: محورآبادان- ماهشهر 

تاریخ شهادت: 7/8/1360 

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

ای برادران در جنگ تحمیلی و بند ای امام امت یعنی روح الله خمینی لبیک گفته شرکت جوئید چنانچه سستی کرده و بر نخیزیم و در قیامت از ماها بپرسند که در کدام دوران شما در دنیا بوده‌اید خواهیم گفت در زمان نایب بر حق امام زمان (عج) و امام خمینی چه کاری انجام داده اید جواب داشته باشیم.

شهید رمضان حسین پور

نام پدر: شعبان               

تاریخ تولد: 10/6/1342

تحصیلات: سوم دبیرستان           

منطقه عملیات: موسیان

تاریخ شهادت: 11/8/1361

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

وصیت من بیشتر سعی کردم نه برای حزب الله و امت شهیدپرور ایران نصیحت باشد به تو ای کشاورز ای کارگر و ای دانش آموز و ای قشر جامعه ایرانی هر روز که خون یک شهید بر زمین داغ کربلای ایران می‌ریزد مسئولیت تو بیشتر می‌شود و در راهپیمایی و نماز جمعه خلاصه نمی‌شود، بلکه در همه ابعاد سیاسی اقتصادی فرهنگی روز شرکت داشته باش و پیرو خط رهبر عظیم الشأن امام خمینی باش که همین روح الله دنباله‌رو خط راستین حضرت بقیه الله (عج) است.

شهید یوسف عبداللهی

نام پدر: عبدالرضا           

تاریخ تولد: 3/6/1348

تحصیلات: دوم راهنمائی           

منطقه عملیات: قلاویزان

تاریخ شهادت: 10/4/1365

وضعیت اشتغال: بخش غیر دولتی

مطیع امر ولایت فقیه باشید و به فرموده‌های رهبرمان گوش فرا دهید و همان طور که شعار می‌دهید، ما اهل کوفه نستیم نگذارید امام تنها بماند. با یاری خداوند به یاری خداوند به یاری اماممان برخیزید و هیچ وقت اماممان را تنها نگذارید که با تنها ماندن امام اسلام تنها می‌مانند.

شهید علی یوسف زاده

نام پدر: یوسف               

تاریخ تولد: 2/10/1336

تحصیلات: ششم نظام قدیم          

منطقه عملیات: اروندرود

تاریخ شهادت: 22/11/1364              

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

پدر به ندای امامش لبیک لبیک گفته و خدایش نام او را طلبیده و او را به دست زشترین انسان‌های روی زمین کشته و نزد خود برده اینجا است ماجرای پدر. پدر برنمی‌گردد ولی می‌شود به پدر رسید اگر راه پدر را ادامه دهید.

شهید علی اصغر شعبانی

نام پدر: علی اکبر    

تاریخ تولد: 9/7/1341

تحصیلات: سوم دبیرستان           

منطقه عملیات: ماووت

تاریخ شهادت: 31/3/1366

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

اسلام و حفظ احکام شرعی از همه مهمتر است و این تکلیف شرعی که امام عزیزمان که حسین زمان ما می‌باشد به جوانان شجاع امر فرموده‌اند، پس باید مطیع ولایت فقیه باشیم.

شهید عقیل پروانه

نام پدر: علی اصغر         

تاریخ تولد: 10/7/1344

تحصیلات: سوم دبیرستان           

منطقه عملیات: ام الرصاص

تاریخ شهادت: 4/10/1365

وضعیت اشتغال:

هر موقع به یاد من افتادید به یاد امام باشید و دعای امام را بخوانید.

شهید بهرام نارنج جعفری

نام پدر: محمد علی  

تاریخ تولد: 23/4/1362

تحصیلات: دیپلم             

منطقه عملیات: هورالعظیم

تاریخ شهادت: 24/12/1363      

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

جوانانتان را مسلمان رساله ای و تابع ولایت فقیه تربیت نمائید.

به خدا سوگند اگر این رهبر عزیز و وارث حسین را تنها بگذارید و قدر این نعمت‌ها را ندانید علاوه بر اینکه شهدا از شما ناراحت می‌شوند بلکه خداوند سبحان نیز عذاب دردناکی در پیش روی شما می‌نهد که دوزخ به منزلگاهی است.

شهید علی رضی سروری

نام پدر: ابوالفضل           

تاریخ تولد: 2/6/1345

تحصیلات: دیپلم             

منطقه عملیات: قلاویزان

تاریخ شهادت: 7/8/1365         

وضعیت اشتغال: بیکار

ای کاش میلیونها جان داشتم و فدای اسلام و قرآن می‌کردم. و من در زندگی یک آرزو داشتم و آن زیارت امام خمینی بود و خیلی دوست داشتم که در میان برادران پاسدار شهید شوم. چون که آنها کاملاً در لوای ولایت فقیه و مراجع تقلید انجام وظیفه می‌کنند و سربازان کامل امام زمان (عج) هستند.

شهید هوشنگ ابراهیم قوچی

نام پدر: ابراهیم      

تاریخ تولد: 1/6/1350

تحصیلات: فوق دیپلم        

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت: 1/5/1367         

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

وظیفه ماست که برویم تا خط امام زنده بماند و از بین نرود.

شهید سید صدرالدین صدر

نام پدر: سید ولی الله

تاریخ تولد: 13/6/1316

تحصیلات: لیسانس          

منطقه عملیات: فاو

تاریخ شهادت: 4/3/1365         

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

مبادا از فرمان ولایت فقیه امر تمرد کنید مبادا غیرت و سلحشوری را از دست بدهید که دشمن بسیار اذل و ناجوانمرد است که امام احیا کننده حیات انسانی این ملت است او موهبت عظیم خداوند است.

شهید حسین کاکوئی

نام پدر: موسی       

تاریخ تولد: 10/11/1336

تحصیلات: دیپلم             

منطقه عملیات: مریوان

تاریخ شهادت:17/7/1361         

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

بروید دنبال شناخت امام این پیر جماران را هنوز به مقدار کم م نشناخته‌ایم باید او را شناخت تا به عظمت انقلابی پی برد.

شهید محمد تقی لپاسر کوزه گر

نام پدر: علی         

تاریخ تولد: 20/11/1344

تحصیلات: سوم دبیرستان   

منطقه عملیات: مریوان

تاریخ شهادت: 12/4/1364

وضعیت اشتغال: دانش آموز

 همیشه و در همه حال پشتیبان اسلام و ولایت فقیه باشند و به حرفها و کلمات بزرگوارانه حضرت امام گوش فرا دهند.

شهید نصرالله تفاوت

نام پدر: باقر                 

تاریخ تولد:2/2/1337

تحصیلات: دیپلم             

منطقه عملیات: رودسر

تاریخ شهادت: 9/9/1362         

وضعیت اشتغال:بخش دولتی

برای رسیدن به الله باید از راه بیت امام (ولایت فقیه) و امامان و انبیاء گذشت تا به الله رسید امروز برادران و خواهران تنها راه رهایی از در هم گسیختگی و بی‌بند و باریها ره امام خمینی است و راه امام راه نجات بشریت است و راه سعادت نیز می‌باشد.

تنها امروزه ولایت فقیه است که آدم را نجات می‌دهد و تنها راه راه امام خمینی است که می‌ماند و راهه انحرافی را می‌زند کنار به شما وصیت می‌کنم ای ملت رامسر و ای ملت ایران از امام خمینی جدا نشوید و از خطش جدا نشوید که این بیچارگی و قدر اماممان را بدانید امرش را به جان و دل بپذیرید و عمل کنید و به دیدارش بشتابید این آمده است که دیدار علماء و دانشمندان قلب‌ها را روشن می‌کند پس این امام زنده و ظاهر است و امام زمان هم ناظر اعمال هم هست و امام خمینی است چرا به سویش پرنکشیم و چرا حرفش را گوش نکنیم.

شهید مهدی نظر سروش

نام پدر: ابراهیم              

تاریخ تولد:4/1/1338

تحصیلات: سیکل            

منطقه عملیات: پاسگاه زید

تاریخ شهادت: 7/5/1361         

وضعیت اشتغال: بخش دولتی

هر چه از اسلام و از خاندان ائمه علیه السلام دارم از این مرد بزرک دارم و آن را دوست دارم چون خدایم را به من نشان داده است راه بهتر شناختن را به من آموخته است اصول دین را به من آموخته است نماز را به من آموخته است. و در راه خدا رفتن را به من آموخته است. آخرت را به یاد من آورده است کمک کردن در راه خدا را بیاد من آورده است.

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد.

شهید شعبان‌علی قلی‌زاده

نام پدر: محمد        

تاریخ تولد: 5/9/1337

تحصیلات: دیپلم     

منطقه عملیات: دانیال شوش

تاریخ شهادت: 25/1/1360

وضعیت اشتغال: ...

ملت ایران بر رهبر امام خمینی برای اسلام قیام کرد و برای اسلام شهید داد و خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار