مروری بر زندگی‌نامه شهید «حق‌گو»

شهید «جعفر حق‌گو» پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز دفاع مقدس راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در چندین عملیات، سرانجام در عملیات والفجر 8 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۲۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ - 29November 2020

گروه استانهای دفاع‌پرس - عباس جهانتاب، شهید «جعفر حق‌گو» در 15 اسفندماه 1341 در شهرستان آذرشهر چشم به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز دفاع مقدس راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در چندین عملیات، سرانجام در عملیات والفجر 8 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

در 15 اسفندماه سال 1341 در  شهرستان آذرشهر چشم به جهان گشود. دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت در مدارس بیژن سابق و شهید مصطفی خمینی به اتمام رساند. در کارها به پدر و خانواده اش کمک می کرد، سال اول نظری را در دبیرستان «دکتر بهشتی» آذرشهر خواند.

به خاطر اینکه که آن روزها در کمیته امداد امام خمینی (ره) عجب‌شیر کار می‌کرد دوم و سوم دبیرستان را به صورت شبانه در این شهر خواند. خدمت به محرومین و مستضعفین را بسیار دوست داشت. مدتی مسئول امور مالی و بعد هم معاون کمیته امداد عجب‌شیر بود.

چهارم نظری را در دبیرستان دکتر بهشتی آذرشهر ثبت نام نمود و در همین ایام انجمن اسلامی مدارس آذرشهر را با همکاری دوست و همسنگرش شهید "مجید خيرالله زاده" پایه گذاری کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حزب جمهوری اسلامی به فعالیت پرداخت.

اوایل سال 1361 به صورت بسیجی با عشق و علاقه به کردستان (پیرانشهر) اعزام شد، اکثر دوستانش آن جا شهید شده بودند، عشق شهادت در وجودش موج میزد. بعد از پیرانشهر در عملیات والفجر یک شرکت کرد. از فروردین ماه 1364 به واحد اطلاعات لشکر 31 عاشورا منتقل شد.

پس از گذراندن آموزش‌هایی چون شنا، غواصی و عبور از روخانه در اکیپ برادر «اصغر عباسقلی‌زاده» به کارش ادامه داد. مدتی در کنار اروندرود به شناسایی و نحوه عبور غواصان از رودخانه اروندرود، مشغول بود. شب عملیات والفجر 8 هدایت نیروها را بر عهده داشت. او در حالی که لباس غواصی به تن داشت، به شهادت رسیده و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای آذرشهر به خاک سپرده شد.

خصوصیات بارز شهید:

فردی ساکت و آرام و سعی می‌کرد بیشتر با خودش خلوت کند. در خلوت هم با دعا، قرآن و عبادات مانوس بود و آراستگی ظاهری‌اش را به خوبی حفظ می‌کرد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

خدایا از تو می‌خواهم لحظه‌‌ای مرا به حال خود وا مگذاری که بدون یاری و کمک تو گمراه خواهم شد که من هیچم و اصلا وجود ندارم بلکه هرچه هست از آن توست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار