دفاع‌پرس بررسی کرد؛

نقش غیرقابل انکار آمریکایی‌ها در ترور دانشمندان ایرانی/ موضع بایدن در خصوص ترور شهید فخری‌زاده چیست؟

همکاری اطلاعاتی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در جنایات زیادی، بویژه در ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان نِمود داشته است.
کد خبر: ۴۲۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۵ - 30November 2020

نقش غیرقابل انکار آمریکایی‌ها در ترور دانشمندان ایرانیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: عصر جمعه (هفتم آذر) عناصر تروریست مسلح، خودروی حامل دکتر «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای کشورمان را مورد حمله قرار دادند؛ وی در این حمله تروریستی پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در همان ساعات اولیه پس از اعلام خبر ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» پرداخت و نوشت: «مشخص نیست آمریکا تا چه اندازه پیش از انجام این عملیات از آن مطلع بوده است، اما آمریکا و اسرائیل دو متحد نزدیک بوده و پیشینه طولانی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره ایران دارند».

در واقع می‌توان گفت که «نیویورک تایمز» به‌درستی به اشتراک‌گذاری اطلاعات در خصوص جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اشاره کرد؛ این همکاری اطلاعاتی در جنایات زیادی، بویژه در ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان نِمود داشته است.

به‌طور قطع می‌توان تاکید کرد که نقش آمریکایی‌ها در ترور دانشمندان ایرانی غیرقابل انکار است؛ از ۲۲ دی ماه سال ۸۸ تا ۷ آذر ماه ۹۹ ردپای آمریکا در ترور مقامات ایرانی را به راحتی می‌توان مشاهده کرد.

نکته جالب این است که اکثر ترور‌های دانشمندان کشورمان توسط تایید حزبی در آمریکا صورت گرفته است که کمتر از دو ماه دیگر، زمام امور در ایالات متحده را در دست می‌گیرد.

۲۲ دی ماه سال ۸۸ که شهید مسعود علی محمدی ترور شد، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا بود؛ ترور شهیدان مجید شهریاری (۸ آذر ۸۹)، داریوش رضایی‌نژاد (۱ مرداد ۹۰) و مصطفی احمدی روشن (۲۱ دی ۹۰) همگی در دوره اوباما و در سایه همکاری اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد.

پس از اوبامای دموکرات، دونالد ترامپ به‌عنوان نماینده‌ای از جمهوری خواهان، فعالیتش در کاخ سفید را آغاز کرد؛ در دوره ترامپ، آمریکایی‌ها با دستور مستقیم رئیس‌جمهورشان دست به ترور حاج قاسم سلیمانی زدند و این فرمانده بزرگ کشورمان به همراه همراهانش سیزدهم دی ماه ۹۸ در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در آخرین اقدام رذیلانه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نیز یکی از دانشمندان بزرگ کشورمان یعنی محسن فخری‌زاده به درجه رفیع شهادت نائل آمد تا رذالت و خباثت دشمنان نظام بیش از پیش برای جهانیان ثابت شود.

«ترور» عضو جدانشدنی سیاست خارجی آمریکا

در پایان ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که تا کمتر از دو ماه دیگر جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ رسما فعالیتش را در کاخ سفید آغاز می‌کند؛ با توجه به عملکرد دموکرات‌ها در همکاری برای ترور دانشمندان کشورمان، او نیز همانند اوباما، ترور را عضو جدانشدنی سیاست‌های خارجی ایالات متحده قرار خواهد داد اگرچه برخی خوش‌خیالان یا نفوذی‌ها در کشورمان در صدد تطهیر او برآیند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار