فرمانده ناجا:

الکترونیکی کردن خدمات در سازمان وظیفه عمومی/ باید به توان داخلی تکیه داشته باشیم

سردار اشتری با بیان اینکه ما باید در توان داخلی و دانشمندان خودمان تکیه داشته باشیم و امیدمان به داخل باشد، گفت: جابه‌جایی قدرت و عوض شدن چهره‌ها در کشور‌های استکباری، برای ما فرقی ندارد.
کد خبر: ۴۲۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ - 29November 2020

باید به توان داخلی و دانشمندان خودمان تکیه داشته باشیم/ دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به ماستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، ​سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» فرمانده ناجا امروز (یکشنبه) در نشست معاونان سازمان نظام وظیفه کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید فخری‌زاده اظهار داشت: ترور دانشمند دفاعی و هسته‌ای ما که در همه عرصه‌ها در حال فعالیت و پیشتاز بود، هدفی جز جلوگیری از پیشرفت کشور و مردم ما را نداشته است.

وی با اشاره به تلاش‌های شهید فخری‌زاده برای دستیابی به واکسن ویروس کرونا و خدمت‌های دیگر این شهید در عرصه‌های علمی گفت:​ شهادت برای این بزرگمرد افتخار است و همان‌طور که خانواده‌اش گفتند، او نیز آرزوی شهادت داشت و به آرزوی خودش رسید؛ با این حال با فقدان او ما ضرر کردیم و عزیز بزرگی را از دست دادیم.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید براینکه از ابتدای انقلاب شهدای بزرگ زیادی را تقدیم کرده ایم، افزود: تجربه نشان داده است که با شهادت این بزرگان حرکت و راه آن‌ها متوقف نشده است، بلکه سرعت هم می‌گیرد.

سردار اشتری گفت: هر کدام از ما باید در هر جایی که کار می‌کنیم، مخلصانه و برای رضای خدا و حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم تلاش کنیم و کسانی که به استکبار دل‌خوش کرده اند، بدانند که آن‌ها هیچ‌وقت با ما خوب نمی‌شوند و از ابتدای انقلاب تا به امروز دشمنی داشته اند و از دشمنی خود دست برنمی‌دارند؛ زیرا آن‌ها از قدرت و پیشرفت ما ناراحت هستند.

وی با بیان اینکه ما باید در توان داخلی و دانشمندان خودمان تکیه داشته باشیم و امیدمان به داخل باشد، افزود: این جنایت ثابت کرده است که دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به ماست و می‌خواهد به ما زور بگوید و جابه‌جایی قدرت و عوض شدن چهره‌ها در کشور‌های استکباری برای ما فرقی ندارد؛ زیرا همه آن‌ها یک مسیر را می‌روند، هرچند که به ظاهر دست کسی که به خون سردار سلیمانی آغشته بود از قدرت کوتاه شد.

تقدیر از تلاش‌های سازمان نظام وظیفه عمومی
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های سازمان نظام وظیفه عمومی گفت: اینجا جا دارد از جوانان و سربازانی که در موعد مقرر خودشان را معرفی می‌کنند و به خدمت می‌آیند، تشکر کنم، زیرا این‌ها کسانی هستند که قابل تقدیر هستند و حافظان امنیت و مرز‌های ما هستند و همانند دوران دفاع مقدس از کشور در عرصه‌های مختلف دفاع می‌کنند و ما باید هر جوانی را که به این منظور مراجعه می‌کند، قدر بدانیم.

سردار اشتری با تاکید بر لزوم رعایت احترام و تکریم سربازان از ابتدای ورود به مجموعه نظام وظیفه تا پایان خدمت سربازی در نیرو‌های مسلح افزود: ​امام خمینی (ره) همواره بر تکریم سربازان تاکید داشتند و رهبری هم با توجه به این موضوع خواستار استفاده خوب و حفظ شأن سربازان هستند و همه ما نیز باید سربازان را فرزندان خود بدانیم.

هوشمندسازی و الکترونیکی شدن خدمات در سازمان وظیفه عمومی
وی با اشاره به اقدامات خوب سازمان نظام وظیفه گفت: هوشمندسازی و الکترونیکی شدن خدمات در سازمان وظیفه عمومی را باید صد درصدی کنیم تا هر جوانی در هر نقطه از کشور توانایی دسترسی به خدمات را داشته باشد و فرایند کار نباید مشکل داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بحث غیبت برخی سربازان افزود:​ در این خصوص قانون تعریف مشخص خود را دارد، ولی باید توجه داشته باشیم که گاه ممکن است فردی به علت بیماری و تصادف یا یک حادثه دیگر که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، غیبت داشته باشد که در صورت اثبات موجه بودن باید در این خصوص ملاطفت داشت و باید با ستاد کل در این خصوص هماهنگی کنیم و رفتار شایسته‌ای داشته باشیم.

تکریم سربازان و خانواده آن‌ها
سردار اشتری تکریم ارباب‌رجوع از جمله سربازان و خانواده آن‌ها را ضروری برشمرد و گفت: باید طوری رفتار کرد و امکاناتی فراهم آورد که هر سرباز وطن با هر عقیده‌ای تکریم شود و در این خصوص نیز لازم است امکانات رفاهی برای مراجعان در تهران و شهرستان‌ها قرار داده شود.

وی همچنین با ابراز خرسندی از رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پادگان‌ها و اماکن نظامی افزود:​ خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا یا فوت کسی در یگان‌های ناجا، ارتش و سپاه نداشته ایم و همواره بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید داریم.

فرمانده نیروی انتظامی توجه به حقوق سربازان را از دیگر موارد مورد توجه برشمرد و گفت: دقت کنیم که این حقوق بموقع و به درستی پرداخت شود تا سربازان مشکل کمتری داشته باشند.

سردار اشتری با تقدیر از تلاش‌های رسانه ملی در خصوص پوشش رسانه‌ای و همکاری خوب با نیروی انتظامی افزود: لازم است با همکاری صدا و سیما طرح‌ها و نماهنگ‌هایی تولید و پخش شود تا جوانان بیش از گذشته به خدمت راغب شوند.

وی توجه به بحث اشتغال و مهارت افزایی و آموزش مهارت‌های کاری را از دیگر موارد مورد توجه در دوران سربازی دانست و گفت: در کنار همه این مسائل توجه به بحث معیشت کارکنان و سلامت آن‌ها و خانواده هایشان بسیار اهمیت دارد که نباید از آن غافل ماند.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال و فراخوان پیش از موعد نیرو‌های دارای تخصص پزشکی و رشته‌های مرتبط برای جبران کمبود نیرو در بخش‌های درمانی نیرو‌های مسلح افزود: خوشبختانه جای بسیار خرسندی است که پس از فرخوان بسیاری از این افراد چند ماه زودتر به یگان‌های نظامی مراجعه کردند که این حرکت آن‌ها باید مورد تشویق قرار گیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها