یادداشت/ سید محمدجواد میرخانی

چه‌کسانی مانع از «انتقام سخت» می‌شوند؟

اگر قرار است در راستای تحقق «انتقام سخت» اقدامی علیه دشمن صورت گیرد، نباید عده‌ای با رفتارهای دوگانه، حساب خود را از اقدام انتقام‌جویانه جدا کرده و به دشمن پیام دیگری بدهند. حالا قضاوت با خودتان! آیا از دهان همه مسئولان یک حرف در عرصه مقابله با «شیطان بزرگ» درمی‌آید؟
کد خبر: ۴۲۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰ - 30November 2020

چه‌کسانی مانع از «انتقام سخت» می‌شوند؟گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ سید محمدجواد میرخانی؛ شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس به‌دست تروریست‌های آمریکایی خشم ملت ایران و بسیاری از آزادی‌خواهان جهان را برانگیخت؛ به‌طوری که از همان ساعات اولیه این جنایت، «انتقام سخت» به‌ مطالبه اصلی ملت ایران در برابر این اقدام گستاخانه آمریکا تبدیل شد، تا این‌که موشک‌باران مقتدرانه پایگاه آمریکایی «عین‌الأسد» در عراق توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمی بر دل‌های زخم‌خورده ملت، مرهم نهاد؛ اما این اقدام تنها آغاز ماجرای «انتقام سخت» بود؛ چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعاتی پس از بمباران پایگاه آمریکایی «عین‌الأسد»، فرمودند: یک سیلی دیشب به این‌ها زده شد. این مسئله دیگری است. آن‌چه در مقام مقابله مهم است؛ کارهای نظامی به این شکل کفایت آن را نمی‌کند. آن‌چه مهم است بایستی حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه تمام شود.

ایشان همچنین چند ماه بعد در دیدار با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هرگز موضوع شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی‌المهندس» را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه‌ متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد.

همچنین، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز پس از آن، اعلام کرد: ما بمباران «عین‌الأسد» را در مقابل شهادت سردار «سلیمانی» قرار ندادیم؛ [بلکه] در آن عملیات، ما «موازنه روانی» را برقرار کردیم؛ یعنی فقط می‌خواستیم به آمریکایی‌ها نشان دهیم که از آن‌ها واهمه‌ای نداریم.

هنوز یک‌سال از اقدام جنایت‌کارانه ارتش تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت نمی‌گذرد که در یک اقدام بی‌سابقه، شاهد ترور بزدلانه «محسن فخری‌زاده» دانشمند بلندپایه کشور و معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در یک عملیات کاملاً حساب‌شده، آن‌هم در خاک کشور خودمان بودیم که این موضوع موجب شد تا مجدداً «انتقام سخت» به‌ یک مطالبه عمومی تبدیل شود؛ اما این‌بار، با توجه به این‌که هنوز وعده انتقام خون شهیدان مقاومت محقق نشده است، برخی افراد از این موضوع ابراز گلایه کرده و تعلل مسئولان در این زمینه را موجب جرأت پیدا کردن دشمن برای ترور شهید «محسن فخری‌زاده» عنوان می‌کنند؛ غافل از این‌که تحقق وعده «انتقام سخت» از عاملان شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی‌المهندس»، ملزم به فراهم‌شدن مقدمات آن و شرایط خاصی است که ممکن است زمان‌بر باشد. 

در این راستا، مهم‌ترین استراتژی جمهوری اسلامی ایران در تحقق «انتقام سخت»، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، پایان حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه است و بی‌شک تحقق این امر ایشان، موضوع کوچکی نیست که بخواهد در مدت چند ماه تحقق یابد؛ اما به‌غیر از مدت‌زمان لازمی که باید بگذرد، این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که رویارویی با دشمنان در همه عرصه‌ها، اعم از نظامی، سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای و ... نیازمند آن است که از دهان همه مسئولان و سیاست‌مداران کشور، یک صدا شنیده شود؛ اگر قرار است در راستای تحقق «انتقام سخت» اقدامی علیه دشمن صورت بگیرد، نباید عده‌ای با رفتارهای دوگانه خود، حساب خود را از اقدام انتقام‌جویانه جدا کرده و به دشمن پیام دیگری بدهند. حالا قضاوت با خودتان! آیا از دهان همه مسئولان یک حرف در عرصه مقابله با «شیطان بزرگ» درمی‌آید؟

این موضوع درحالی است که این‌روزها پس از ترور ناجوانمردانه شهید «محسن فخری‌زاده» نیز برخی رسانه‌ها که دهان غیرمستقیم برخی مسئولان و جریان‌های سیاسی هستند، از همان ابتدا علیه اقدام انتقام‌جویانه جمهوری اسلامی ایران از رژیم صهیونیستی به‌دلیل این ترور بزدلانه، موضع گرفته و به تمسخر معترضانی پرداختند که تجمعاتی را در محکومیت ترور شهید «محسن فخری‌زاده» برگزار کرده بودند.

نکته عجیب‌تر این‌جاست که برخی مقامات اجرایی کشور هم حاضر نشدند در پیام خود به‌مناسبت شهادت دکتر «فخری‌زاده»، قاطع و شفاف حتی پشتِ چشم به دشمن نازک کرده و این اقدام را محکوم کنند، چه برسد به این‌که بخواهند از «انتقام» سخن بگویند؛ حالا قضاوت با خودتان!

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها