جانشین فرمانده ناجا:

افتخار نیروی انتظامی خدمت کردن به مردم است

سردار «قاسم رضایی» گفت: نیروی انتظامی از مردم، برای مردم و در خدمت مردم است.
کد خبر: ۴۲۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ - 29November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان قزوین که امروز در سالن اجتماعات ناجای قزوین برگزار شد، با اشاره به جایگاه استان قزوین در طول انقلاب اظهار داشت: استان قزوین ۳ هزار و ۵۰۰ شهید، بیش از ۷ هزار جانباز و ۶۰۹ آزاده گرانقدر تقدیم کشور کرده و با این همه اسوه‌هایی همچون شهید رجایی، بابایی، لشگری و حجت‌الاسلام ابوترابی نیز از این خطه شهید‌پرور بوده‌اند‌.

وی افزود: امروز داغدار یک شهید والامقام علمی کشور هستیم و همه جزو کسانی هستیم که برای انتقام گیری سردار دلها و شهید فخری زاده صف بسته‌ایم و ان‌شاء‌الله مسببان ترور این عزیزان مجازات شده و آرامشی به قلوب همه مومنین نصیب خواهد شد‌.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به فعالیت‌های فرمانده سابق انتظامی استان عنوان کرد: سردار حاجیان به سبب رفتار و خدمات خود امروز با بدرقه مسئولان به نیابت از مردم شریف استان به مأموریت جدید خود منصوب می شود و این امر نشان از جایگاه وی و پلیس در استان است.

رضایی عنوان کرد: نیروی انتظامی از مردم، برای مردم و در خدمت مردم است که این افتخاری برای ما بوده  و هست‌، به فرموده  رهبر معظم انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی مظهر اقتدار کشور است و این برای ما مایه مباهات بوده و باید از این القاب ارزشمند، با اخلاص در عمل صیانت کنیم و به عنوان یک سرباز در خدمت مردم باشیم.

این مسئول تصریح کرد: شاخصه بزرگ و مهم نیروی انتظامی این  است که در پیشانی خدمت رسانی به مردم جامعه بوده و در تمام عرصه های اجتماعی و مرزی دارای مشغله و ماموریت‌های حجیم است و به طور شبانه روز در تمام جغرافیای مقدس ایران اسلامی نقش داشته و سکان‌دار امنیت کشور بوده و خود را فرمانده و مسئول ایجاد امنیت در کشور می‌داند.

وی افزود: امروز با توجه به شیوع بیماری کرونا، همه دستگاه ها تعطیل و محدود در انجام خدمات هستند که همین امر مسئولیت پلیس را دو برابر کرده و لذا موثرترین مولفه در امنیت ملی، نیروی انتظامی است که در کنار سایر دستگاه‌ها به نحو احسن به انجام ماموریت می پردازد.

رضایی اضافه کرد: خصوصیات بارز این سازمان، خستگی ناپذیری، بی توقعی کادر و سربازان این نهاد انقلابی و امنیتی است لذا مردم، این سازمان را با توجه به این مولفه دوست داشته و با رعایت قوانین و مقررات به آن احترام می‌گذارند و استان قزوین از جمله استان‌هایی است که بالاترین همکاری مردم با پلیس را دارد.

این مسئول ادامه داد: مولفه بعدی موفقیت استان، همراهی مسئولان و شورای تأمین است. در سال ۹۸ که شرارت‌های اشرار بر کشور تحمیل شد فهم بالای مردم استان و همراهی شورای تامین آن بود که نقش مهمی در خنثی‌سازی فتنه‌ها داشته و از نقاط بارز و ارزشمند استان تلقی می‌شود.

اخلال در امنیت و نظم عمومی خط قرمز پلیس

این مسئول ادامه داد: نیروی انتظامی به حکم وظیفه، خود را با نیازها و وضعیت اجتماعی در چارچوب قانون تنظیم می‌کند‌، اخلال در امنیت از خطوط قرمز ما است و هرجا که امنیت و آرامش یک فرد یا خانواده در اجتماع خدشه‌دار شود، پلیس بلافاصله همچون عقاب در صحنه حاضر و اعمال قانون می‌کند. از جمله این رزم‌ها، مبارزه با اوباش است. در کمترین زمان ممکن شناسایی افراد شروع و لحظه به لحظه با اطلاعات موجود رصد و دستگیر می‌شوند.

رضایی با اشاره به اولویت های نیروی انتظامی بیان داشت: بعد از موضوع امنیتی اولویت نیروی انتظامی مقابله با اراذل و اوباش است که برای ما جدی بوده و تحت هیچ شرایطی از آن کوتاه نمی‌آییم. این حکم بر ما جاری بوده و در تمام لحظات بر ما واجب است از همه مهم‌تر از تاکیدات فرمانده کل قوا است. بر همین اساس قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش به طور منظم هر هفته در کل کشور برگزار می شود.

جانشین فرمانده ناجا عنوان کرد: موضوع دوم ما بحث مجرمان فراری است که اقدامات غیراجتماعی انجام می دهند و این جزو خط قرمز های ماست که به صورت مدیریت موزائیکی و در کل رده های استقراری نیروی انتظامی در حال انجام است که از بخش های بزرگی است که از سایر جرم ها پیشگیری می کند.

رضایی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر روز یک فتنه به کشور وارد می‌شود، امروز اشراف اطلاعاتی جزو هدف‌گذاری مدیریت راهبردی جامعه است و همه این فتنه ها با تلاش پلیس خنثی می شود.

وی با اشاره به کشف بیش از ۷۲۰ تن مواد مخدر در 8 ماهه اول سال جاری که افزایش 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد، تصریح کرد: برخورد با معتادان متجاهر و جمع آوری آنها در دستور کار ماست و در توان نیروی انتظامی است که در کمتر از ۷۲ ساعت کل کشور را از وجود معتادان متجاهر پاک سازی کند اما این امر نیازمند ساز و کارهای بعد از جمع آوری است.

این مسئول با اشاره به رعایت اصول ساختمان سازی و ایمن‌سازی آن برای پیشگیری از سرقت خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی مردم بحث سرقت است که بیش از ۹۳ درصد جرایم مربوط به آن است. رعایت اصول پیشگیری از سرقت در امر ساختمان سازی بسیار موثر است که در این حوزه برنامه های جدی را شروع کردیم.

وی یادآور شد: مردم انتظار دارند مجلس یازدهم قوانینی وضع کند که مجازات‌های بازدارنده داشته باشد. طوری که زندان ها با پیشگیری و اقدام به موقع، دیگر مملو از زندانیان نشود. در کنار این امر همکاری مردم با موضوعات نگهبان محله، دشت‌بان و غیره می‌تواند مولفه های پیشگیری از سرقت را به طور جدی عملیاتی نماید.

رضایی با اشاره به فعالیت بیش از دوساله سردار حاجیان در سمت فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: سردار حاجیان کمتر از سه سال در این استان حضور دارند و موفقیت‌های بسیار چشمگیری در مباحث مختلف انتظامی برای استان کسب کردند و امروز در سنگر دیگری ارائه خدمت خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های سردار ابراهیمی متذکر شد: سردار ابراهیمی از افسران با سواد و با تجربه سازمان و جانشین استان آذربایجان غربی بوده است. استان آذربایجان غربی با توجه به گستردگی حوزه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی و غیره، تنوع اقوامی و ادیانی زیادی دارد که قطعا سردار ابراهیمی در این حوزه بسیار موفق عمل کرده و امیدواریم بتواند مسیر ایجاد شده را پیگیری نماید که البته کف کار فعالیت این سردار از امروز در استان قزوین است.

سردار «مهدی حاجیان» فرمانده سابق نیروی انتظامی استان قزوین به سمت معاون اجتماعی ناجا در کشور منصوب شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار