اهدای خودروی دست‌ساز شهید «بخت‌آور» به موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی

در اقدامی ارزشمند، خانواده شهید «محمدرضا بخت‌آور» خودروی دست‌ساز این شهید والامقام را به مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اهدا کردند.
کد خبر: ۴۲۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ - 30November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، حجت‌الاسلام « عبدالرحیم سرایی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه عاشورا و سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، «اسماعیل وکیل‌زاده» رزمنده و جانباز لشکر 31 عاشورا و «صمد علی‌بیگلو» معاون روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان با خانواده شهید «محمدرضا بخت‌آور» دیدار و گفت‌وگو کردند که در این دیدار خودرو دست‌ساز شهید «بخت‌آور» به موزه دفاع مقدس اهدا شد.

 

هدیه خودروی دست‌ساز شهید «بخت‌آور» به موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام «مهدی بخت‌آور» برادر شهید بخت‌آور درخصوص نحوه شهادت برادرش اظهار داشت: برادرم در ۱۶ سالگی و بدون اطلاع اعضای خانواده، برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل نام‌نویسی کرده بود، به محمدرضا گفتم که احتمال دارد دیگر برنگردی اما تلاش‌ها برای منصرف کردنش فایده‌ای نداشت چرا که تصمیم خود را گرفته بود.

وی در خصوص خودروی دست‌ساز برادر شهیدش گفت: محمدرضا در ۱۳ سالگی بدون اینکه آموزش خاصی ببیند، صرفا از روی علاقه، با ذهن خلاق و نبوغ بالایش موفق به ساخت خودروی دست‌ساز، بدون کوچکترین امکانات مالی و تجهیزات شد. به یاد دارم که لاستیک‌های این خودرو را با بخشی از پولی که پدر و مادرم زمان رفتن به مکه به ما داده بودند، خریداری کردیم.

وی خاطرنشان ساخت: بنده از طرف خانواده بخت‌آور، این خودروی دست‌ساز را به مرکر فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تقدیم می‌کنم تا مسیر شهدا درس عبرتی برای آیندگان باشد.

 

اهدای خودروی دست‌ساز شهید «بخت‌آور» به موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی

در ادامه سردار «اصغر عباسقلیزاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نیز بیان داشت: شهید بخت‌آور در نوجوانی و قبل از اعزام به جبهه، موفق به ساخت خودرویی شده که تمام امکانات و تجهیزات مکانیکی مورد نیاز برای حرکت یک خودرو را داراست.

وی ضمن تشکر از برادر این شهید والامقام، بابت اهدای این اثر به موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: بنده از تمامی اعضای خانواده‌ عزیز شهدا درخواست دارم که در صورت امکان، آثار ارزشمند به جا مانده از شهدا را به موزه‌ی دفاع مقدس استان هدیه دهند تا در معرض دید عموم جامعه قرار گیرد.

 

هدیه خودروی دست‌ساز شهید «بخت‌آور» به موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی

در پایان، حجت‌الاسلام سرایی و سردار عباسقلیراده با اهدای یادبود و لوح تقدیر از تلاش و زحمات حجت الاسلام مهدی بخت‌آور در حفظ و نگهداری آثار به جا مانده از برادر شهیدش و اهدای آن به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار