جانشین وزیر دفاع در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

دستیابی ایران به جدیدترین تکنولوژی در حوزه «رادار آرایه فازی»

سردار تقی‌زاده با اشاره به پیشرفت در حوزه سامانه‌های راداری در سطح کشور گفت: در حوزه رادار آرایه فازی به جدیدترین تکنولوژی دست یافته‌ایم.
کد خبر: ۴۲۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱ - 01December 2020

در حوزه رادار آرایه فازی به جدیدترین تکنولوژی دست یافته‌ایمسردار سرتیپ پاسدار «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به پیشرفت‌های نیرو‌های مسلح در حوزه ساخت سامانه‌های راداری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنایع راداری از دیرباز فعالیت‌های بزرگی انجام داده و خوشبختانه امروز توانسته به آخرین تکنولوژی‌ها در این رابطه از جمله رادار‌های آرایه فازی که به‌صورت اکتیو و منواستاتیک است، دست یابد.

وی ادامه داد: در حوزه مقابله با فریب‌های الکترونیکی دشمن، به فناوری‌های نوینی دست یافتیم که این فناوری‌ها در سامانه‌های پدافندی چون «باور ۳۷۳» و همچنین دیگر سامانه‌های راداری اعم از کشف، شناسایی و درگیری به کار گرفته شده است.

سردار تقی‌زاده با بیان اینکه برای قوی‌تر شدن، در حوزه رادار نیاز است که دایره تحقیق و تمرکز را در پژوهش‌های صنعتی ارتقا دهیم، افزود: از آنجا که رادار و سامانه‌های مراقبتی در خدمت توسعه امنیت کشور است، باید در این رابطه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی تأکید کرد: باید با ارتقای سطح دقت، پیشرفت در حوزه کشف و شناسایی سمت و ارتفاع و ماهیت اهداف به توانمندی بیشتری دست یابیم؛ این افزایش توانمندی می‌تواند ما را در تشخیص و تفکیک اهداف به کیفیت بالاتری برساند.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه ما در حوزه رادار‌های پیشرفته و پیچیده، اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌ایم، گفت: یکی از حوزه‌های مهم و استراتژیک ایجاد توازن میان رادار‌های کشف‌کننده و رادار‌های عملیاتی است که در این رابطه نیز فعالیت‌های موثری انجام شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها