عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران به منظور تامین امنیت کشور و منطقه توان هسته‌ای و موشکی خود را افزایش داده است

رضازاده گفت: توان هسته‌ای و موشکی ایران در راستای تامین امنیت، ثبات و آرامش در کشور و منطقه است.
کد خبر: ۴۲۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ - 30November 2020

ایران به منظور تامین امنیت کشور و منطقه توان هسته‌ای و موشکی خود را افزایش داده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یعقوب رضازاده عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگویی، با اشاره به جنگ اقتصادی و محاصره اقتصادی دشمن اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند و بار‌ها هم تاکید کردند، مشکلات به تحریم‌ها برنمی‌گردد بلکه مشکلات ما بیشتر مشکلات مدیریتی است و در داخل کشور با عدم هماهنگی بین قوا روبه رو هستیم.

نماینده سلماس در مجلس با اشاره به جلسه رهبر معظم انقلاب اسلامی و روسای سه قوه مطرح کرد: در دیدار رؤسای سه قوه و دیگر اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با مقام معظم رهبری، در این جلسه رهبری به نکات مهمی به دولت و قوا اشاره کردند؛ به چهار محور لازم برای اقتصاد کشور یعنی حل مشکل کسری بودجه، افزایش سرمایه‌گذاری، جهش تولید و حمایت از قشر‌های ضعیف اشاره کردند.

وی ادامه داد:رهبری به بحث معیشت مردم، برداشتن موانع تولید در خصوص جهش تولید اشاره کردند و به اهمیت موضوع وضعیت اقتصادی مردم پرداختند.

وی با اشاره به موضوع عدم هماهنگی بین وزرای دولت در قوه مجریه ادامه داد:به طور مثال در بحث نهاده‌های دامی که مهمترین دغدغه کشاورزان و دامداران است، هنوز مشکل وجود دارد و بین وزارت صنعت، معدن، تجارت و وزارت کشاورزی حل نشده است.

رضازاده با تاکید براینکه بایستی ابتدا مشکلات اصلی و مشکلات داخلی را خودمان حل کنیم، تاکید کرد: ما جزو کشور‌هایی هستیم که در بحث گاز مقام اول دنیا و در نفت مقام سوم دنیا را داریم. در معادن طلا، مس و نقره هم جایگاه مناسبی در جهان دایم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ بسیجی و مدیریت جهادی و انقلابی، مطرح کرد: اگر مدیریت جهادی و مدیریت بسیجی در داخل کشور ما و دلسوزی‌ها ایجاد شود، جلوی رانت‌ها و اختلاس‌ها گرفته می‌شود، اگر جلوی فعالیت‌های برخی آقازاده‌ها و ریخت و پاش‌ها گرفته شود؛ می‌توانیم نتیجه بگیریم.

نماینده مردم سلماس در مجلس با بیان اینکه رهبری به دولت‌های اروپایی اشاره و تاکید کردند که اروپایی‌ها بیشترین دخالت‌های نادرست را در مسائل منطقه دارند و به ما می‌گویند در منطقه دخالت نکنید، ادامه داد: در موضوع تحریم‌های موشکی رهبری فرمودند که کشور‌های اروپایی توان و قدرت موشکی را برای خودشان قانونی می‌دانند می‌گویند باید قدرت موشکی داشته باشیم، ولی کشور ایران نداشته باشد؛ براساس موازین قانونی بر اساس موازین مندرج در شورای امنیت باید توان دفاعی خود را قوی کنیم.

معامله برسر قدرت موشکی کشور خط قرمز جمهوری اسلامی است

وی با بیان اینکه توان موشکی برای حفظ ثبات و آرامش در منطقه است، مطرح کرد:توان دفاعی ما هرچه قوی باشد در مقابل دشمن بازدارندگی ایجاد می‌شود، اگر توان دفاعی کشوری ضعیف باشد؛ قطعاً در مقابل بیگانگان نمی‌تواند بازدارندگی داشته باشد لذا توان هسته‌ای و توان موشکی ما در راستای امنیت کشور خودمان، امنیت منطقه و برای حفظ ثبات و آرامش در منطقه است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه هرگز بر سر قدرت موشکی کشور که با توان بازدارندگی ارتباط مستقیم دارد؛ معامله نمی‌کنیم، تصریح کرد: به هیچ وجه در چهل سال انقلاب با توجه به تاکیدات بر دین، مذهب و شرعیات هرگز ما به دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده و نیستیم.

رضا زاده تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که توان دفاعی و توان موشکی مان قوی باشد تا بتوانیم در منطقه خاورمیانه به عنوان قدرت اول منطقه، امنیت منطقه و خلیج فارس را در دست داشته باشیم و هم امنیت خودمان را حفظ کنیم؛ هم روابط مسالمت آمیز با کشور‌های همسایه داشته باشیم.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار