عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد؛

تلاش محور غربی - عبری - عربی برای ناامن کردن فضای فعالیت دانشمندان هسته‌ای

جمیری گفت: برای پاسخگویی جدی و کوبنده به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و همدستان منطقه‌ای آن‌ها زمان را نباید از دست دهیم.
کد خبر: ۴۲۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ - 30November 2020

تلاش محور غربی-عبری-عربی برای ناامن کردن فضای فعالیت دانشمندان هسته‌ایبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، عبدالکریم جمیری عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به شهادت دانشمند کشورمان، اظهار داشت: ترور شهید فخری‌زاده محصول ساختار سیاسی حاکم بر آمریکا به عاملیت رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های مرتجع منطقه است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس افزود: شهید فخری‌زاده از جمله مهمترین دانشمندان و مدیران کشور در عرصه هسته‌ای و دفاعی بود که نقش زیادی در بسیاری از برنامه‌های علمی و دفاعی داشت.

جمیری ادامه داد: محور غربی-عبری-عربی برای ناامن کردن فضای فعالیتی دانشمندان هسته‌ای در داخل کشور و مانع شدن برای پیشرفت علمی و فناوری جمهوری اسلامی با فعال سازی تیم‌های تروریستی، زبان ظلم و زور را تقویت می‌کند.

وی اظهارکرد: ترور دانشمندان هسته‌ای و افراد مؤثر در جوامع مخالف رژیم صهیونیستی از دیرباز و از زمان تشکیل این رژیم جعلی در دستور کار اصلی آن‌ها قرار داشته است و بنا براین سیاست؛ نه تن‌ها این موضوع مخفی نگه‌داشته نشده است، بلکه به‌شکلی واضح از سوی مقامات و افراد وابسته به این رژیم تبلیغ نیز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: برای پاسخگویی جدی و کوبنده به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و همدستان منطقه‌ای زمان را نباید از دست دهیم، چراکه این آدرس غلط را به دشمنان می‌دهیم که در وضعیت استیصال قرار داریم.

عضوکمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: رفتار حداقلی به آمران این جنایت تروریستی این است که دولت اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرده و سازمان انرژی هسته‌ای، بازرسی‌ها را مورد تجدیدنظر قرار دهد.

مجلس اولین قدم‌ها را در پاسخ به ترور شهید فخری زاده برداشت

نماینده مردم بوشهر در مجلس با بیان اینکه معامله بر سر قدرت موشکی کشور که با توان بازدارندگی ارتباط مستقیم دارد از خطوط قرمز جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: شهید فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده و توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اکثریت مجلس موافق توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی هستند، مطرح کرد: مجلس شورای اسلامی اولین قدم‌ها را در پاسخ به ترور شهید فخری زاده برداشت، دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با اکثریت آرا در مجلس رأی آورده است و در آینده هم شاهد محدودیت دسترسی بازرسان آژانس به تأسیسات هسته‌ای و دانشمندان کشورمان خواهیم بود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار