در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

عرضه مجازی صنایع دستی شناسنامه‌دار/ تلاش برای «جهش تولید» ادامه دارد

معاون توسعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به جابگزین شدن فروش مجازی صنایع دستی در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: محصولات صنایع دستی را پس از ارزیابی، شناسنامه‌دار و در فضای مجازی در قالب نمایشگاه‌های دائمی عرضه می‌کنیم.
کد خبر: ۴۲۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ - 01December 2020

«محمد خیاطیان» معاون توسعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری سومین پویش مومنانه در جهت کمک به آسیب دیدگان حوزه صنایع دستی کشور به واسطه وضعیت شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: با همت همکارانمان در این وزارتخانه و خصوصاً دوستان واحد بسیج این وزارتخانه، 600 بسته غذایی در قالب پویش کمک مومنانه به دست نیازمندانی که به‌نوعی با این وزارتخانه در ارتباط هستند، تقدیم شد.

وی با تاکید براینکه کرونا باعث شده بخشی از هموطنان فعال در حوزه صنایع دستی با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو شوند، گفت: با انجام سومین پویش‌ کمک مومنانه تلاش کردیم بخشی از نیازهای این عزیزان را تامین کنیم تا احساس نکنند در این شرایط بیماری که کسب و کارها از رونق افتاده است هیچ حامی و حمایتی از آنها نیست. حرکت‌های مومنانه خیرین منجر شده است بخشی از آسیب دیدگان جامعه مورد حمایت باشند که امیدواریم بتوانیم این حرکت‌ها را در مراحل بعد توسعه دهیم و کار را تا پایان ویروس کرونا تداوم بخشیم.

معاون توسعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخصوص برنامه‌های این وزارتخانه برای فروش محصولات صنایع دستی عنوان کرد: تولیدات صنایع دستی آثاری هنرمندانه است که باید مورد حمایت قرار گیرند و اقداماتی درخصوص برندسازی، تجاری‌سازی و بسته‌بندی انجام گیرد و بازاری برای عرضه محصولات این بخش ایجاد شود که خوشبختانه تمام این مراحل در دستور برنامه‌های وزارتخانه قرار گرفته که امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم آن‌ها را اجرایی کنیم.

خیاطیان از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در برخی از شهرهای کشور بازارهای صنایع دستی ایجاد شده است و هم‌اکنون فعالیت دارند؛ این بازارچه‌ها در اختیار فعالین صنایع دستی قرار خواهد گرفت تا بتوانند به صورت مستقیم محصولاتشان را عرضه کنند و کمک به اقتصاد این بخش از هموطنانمان باشد.

وی در پاسخ سوالی مبنی بر ایجاد بازارچه‌های مجازی فروش صنایع دستی گفت: نمایشگاه‌های فروش صنایع دستی بارها در سطح کشور برگزار شده، ولی امسال بخاطر شرایط کرونا این بازارها تعطیل است اما خوشبختانه نمایشگاه مجازی صنایع دستی شکل گرفته و فعالان زیادی ثبت نام کرده‌اند و در حال راستی‌آزمایی و ارزیابی محصولات برای عرضه مجازی هستیم و امیدواریم نمایشگاه‌های صنایع دستی را در قالب یک نمایشگاه مجازی برگزار کنیم. البته تلاش داریم این نمایشگاه را به یک نمایشگاه دائمی تبدیل کنیم تا همیشه در دسترس عموم باشد و هرکسی که به صنایع دستی، اصالت و قیمت آن توجه دارد، بتواند از این ظرفیت بهترین استفاده را داشته باشد.

معاون توسعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌ عرضه صنایع دستی تحت نظر این وزارتخانه برگزار خواهد شد و همه محصولات عرضه شده در آن دارای اصالت و مورد تایید خواهد بود، گفت: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه توسط تیم‌های ارزیابی تایید می‌شوند و سپس دارای مجوز فروش و عرضه را در این نمایشگاه‌ها خواهد شد. همچنین در حال شناسایی فروشگاه‌های مجازی فعال در عرصه صنایع دستی هستیم تا محصولات آن‌ها را نیز ارزیابی کنیم که محصولات آن‌ها شناسنامه‌دار شوند و مردم با خیال راحت از ظرفیت خرید مجازی استفاده کنند.

خیاطیان درخصوص شعار «جهش تولید» در سال‌جاری گفت: امسال از ابتدای سال و با نام‌گذاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت، ما در وزارتخانه برنامه‌های مختلفی را تدوین کردیم و به سمت تجاری‌سازی و برندسازی و توجه به بسته‌بندی و توافق با گمرکات جمهوری اسلامی برای صادرات صنایع دستی رفتیم؛ البته کرونا اقدامات ما را تحت شعاع قرار داد. مشکلات و موانع حوزه تولید صنایع دستی و فروش را جمع‌آوری کردیم و با معاون اول رئیس جمهور در قالب کارگروه جهش تولید درپی برطرف کردن آن‌ها هستیم.

وی در پایان به تاثیرگذاری فعالیت‌های جهادی بسیج و لزوم ادامه‌دار بودن پویش‌های کمک مومنانه اشاره کرد و افزود: این روزها که مردم کشورمان نیز همانند مردم سراسر دنیا درگیر ویروس کرونا هستند فعالیت مضاعف و همکاری بسیج در کنار دولت و ستاد مبارزه با کرونا بیش از هر روزی چشم‌گیر است و امیدواریم پویش‌های کمک مومنانه ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار