مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی:

تدوین دانشنامه دفاع مقدس، ادای دین به خون شهداست

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان ضمن اعلام آمادگی این نهاد مبنی بر نقش‌آفرینی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، بر ضرورت هدایت کمک‌های مردمی در راستای بهسازی یادمان شهدای گمنام و برگزاری برنامه‌های موثر فرهنگی در این یادمان‌ها تأکید کرد.
کد خبر: ۴۲۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ - 30November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «حبیب‌الله آسوده» مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حبیب‌الله آسوده در این دیدار اظهارداشت: کمیته امداد قائل به این است که از ارزش‌های انقلاب اسلامی در راستای کمک به محرومان و مستضعفان پاسداری کند؛ چرا که حمایت از اقشار محروم آرمان امام راحل بود و ایشان همیشه می‌فرمود که این انقلاب، انقلاب پابرهنگان و مسضعفان است.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که این تعداد معادل با ۱۰ درصد از جمعیت خانوارهای شهرنشین در استان است. ۵۵ درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد روستانشین هستند و ما توفیق خدمت‌رسانی به حدود ۴ هزار دانشجو و بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز را در این جمع داریم.

آسوده خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا، تعداد زیادی دستگاه کمک تنفسی تهیه و در اختیاران بیماران کم بضاعت کرونایی قرار گرفته است. ان‌شاءالله با پایان یافتن این بحران و ریشه‌کنی قریب‌الوقوع ویروس کرونا، این دستگاه‌های کمک تنفسی در مساجد هر محله جمع‌آوری شده و با درنظر گرفتن آیین‌نامه‌های مشخصی، به صورت دوره‌ای در اختیار بیماران صعب‌العلاج کم‌بضاعت و بی‌بضاعت قرار داده شود چراکه در سطح استان، بالغ بر ۶ هزار بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند.

تدوین دانشنامه دفاع مقدس، ادای دین به خون شهداست

وی ادامه داد: اخیراً کرسی‌های ارائه مشاوره خانوادگی، تحصیلی و شغلی برپا شده و در راستای ارتقای سطح فرهنگی خانواده‌های تحت پوشش، با رویکردهای اسلامی و انقلابی از خدمات مشاوران زبده حوزه و دانشگاه استفاده می‌شود. علاوه بر این، درحال مردمی‌سازی خدمات کمیته امداد هستیم و برنامه‌ریزی و اجرای آزمایشی طرح برون‌سپاری کمیته امداد به موسسات خیریه و مساجد آغاز شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی با بیان اینکه خدمات نیکوکاری این نهاد بر حوزه اشتغال متمرکز است، تصریح کرد: تاکنون حدود ۲ هزار وام قرض‌الحسنه تسهیلات شغلی به خانوارها اعطا شده که با آمار ۱۰۰ درصدی موفقیت، همه این وام‌ها به ایجاد اشتغال منجر شده‌اند. اساساً توجه کمیته امداد استان در حوزه اشتغال متمرکز است و بسیار دغدغه داریم تا جوانان تحت پوشش اگر بیکار هستند، برایشان شغل ایجاد شود و اگر شاغل هستند، با حمایت‌های کمیته امداد امنیت شغلی داشته باشند.

وی تأکید کرد: خدا را شاکریم که به لطف حمایت‌های مسئولان و نماینده ولی‌فقیه در استان، اقدامات قرارگاه مرکزی نیکوکاری استان بسیار هدفمند و موثر شده و خصوصاً از زمانی که آیت‌الله علم‌الهدی مسئولیت این قرارگاه را برعهده گرفته‌اند، خانواده‌های محروم بسیاری شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته و خدمات و تسهیلات مراکز نیکوکاری دامنه تأثیرگذاری بیشتری پیدا کرده است.

آسوده گفت: با توجه به اینکه در شرایط اقتصادی دشواری قرارداریم، کمک‌های مردمی شکل تازه‌ای به خود گرفته و اگرچه کمک‌های نقدی کاهش یافته است لکن کمک‌های مومنانه مردم انقلابی ما درقالب ارائه خدمات امتداد یافته و همچنان شاهد افزایش سطح همیاری و همدلی مردم با همکاران خدمتگزار در کمیته امداد استان هستیم.

بسیج و کمیته امداد پشتیبان انقلاب اسلامی هستند

سردار یوسفعلی‌زاده نیز در این دیدار تأسیس کمیته امداد را نشانه دیگری از آینده‌نگری روشن‌بینانه امام خمینی (ره) دانست و ابراز داشت: سازوکارهایی که امام در این نهاد نیکوکاری تعریف و تدوین کرده است، به طور خودکار امکان وجود مفسده و انحراف را از بین می‌برد و باعث می‌شود تا مبالغ خرد و کلانی که خیرین در راه رضای خدا به احیای خانواده‌های آسیب دیده از امواج متلاطم گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی امروز جامعه اختصاص می‌دهند، به درستی به دست شایسته‌ترین نیازمندان برسد.

وی افزود: هرکجا ثروت احتکار شود، طبیعی‌ست که جمعیتی از مردم متضرر می‌شوند و این‌گونه است که اقلیت‌هایی با اموال نجومی در شهرهای بزرگ زندگانی لوکس و تشریفاتی بهم می‌زنند درحالی که اکثریتی از مردم، هر روز گرفتار دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی ریز و درشت خود هستند.

تدوین دانشنامه دفاع مقدس، ادای دین به خون شهداست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با تبیین اهمیت اتخاذ روحیه بسیجی در اقدامات نیکوکارانه خاطرنشان کرد: بسیج و کمیته امداد هردو از ابتکارات امام خمینی (ره) هستند و در هر بحران و مشکلی می‌توانند به منزله دوبال برای نظام جمهوری اسلامی باشند؛ به گونه‌ای که در ایام حساس کنونی که دشمن از دروازه‌های اقتصادی جامعه ما را دچار آسیب و بحران کرده است، تلاشگران کمیته امداد می‌توانند با اتخاذ روحیه بسیجی، با همت و اراده‌ای مضاعف در راه خدمت‌رسانی مخلصانه به مستضعفان که صاحبان اصلی انقلاب هستند، گام بردارند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارکنان کمیته امداد استان که امروزه در خط مبارزه با گسترش فقر در جامعه اسلامی هستند، در دوران دفاع مقدس از رزمندگان و فرماندهان بسیجی و مخلص بوده‌اند که این امر حاکی از امتداد یافتن راه شهدا توسط کسانی است که دیروز رزمنده و امروز ایثارگر هستند.

این مسوول در پایان گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عمل گرامیداشت این عزیزان است و امیدوارم طبق برنامه‌ریزی های قبلی، بتوانیم علاوه بر حفظ خاطرات شفاهی و مکتوب این رزمندگان میدان مبارزه با فقر و محرومیت، از خدمات مخلصانه آنان به اسلام و انقلاب تجلیل کنیم.

تدوین دانشنامه دفاع مقدس، ادای دین به خون شهداست

در پایان این دیدار، مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی ضمن اعلام آمادگی این نهاد مبنی بر نقش‌آفرینی در پروژه تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان بر ضرورت هدایت کمک‌های مردم ولایتمدار در راستای بهسازی یادمان شهدای گمنام و برگزاری برنامه‌های موثر فرهنگی در این یادمان‌ تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار