معاون راویان ستاد مرکزی راهیان نور:

مسیر جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، بستر‌های علمی و دانشگاهی است

مهدی امیریان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از تحریف و فراموشی حماسه دفاع مقدس گفت: بستر‌های علمی دانشگاهی بهترین راه جلوگیری از تحریف این حماسه عاشورایی است.
کد خبر: ۴۲۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ - 30November 2020

مسیر جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، بستر‌های علمی و دانشگاهی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «مهدی امیریان» معاون امور راویان ستاد مرکزی راهیان نور در جلسه کارشناسی رشته روایتگری دفاع مقدس با تقدیر از راه اندازی این رشته برای نخستین بار در کشور در مرکز علمی کاربردی شهرداری قم و با همکاری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، اظهار داشت: این اقدام اولین برنامه علمی در سطح فعالیت‌های دفاع مقدس بعد از زمان جنگ است و ضرورت دارد بخوبی استاندار سازی شود.

وی با اشاره به رهنمود و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از تحریف حماسه دفاع مقدس گفت: راه عملی تحقق این امر و اصولا انجام هر کاری برای معرفی حماسه دفاع مقدس، عبور از مسیر بستر‌های علمی دانشگاهی است.

امیریان با تاکید بر ضرورت ایجاد انگیزش در جوانان برای تحصیل در رشته روایتگری دفاع مقدس عنوان کرد: موضوعات زیرساختی مثل اشتغال و دیگر مسائل باید به گونه‌ای حل شود که جوانان ما به این رشته سوق پیدا کنند، علاوه بر آن خدمات اموزشی و محتوایی و پژوهشی نیز باید در اختیار دانشجویان این رشته قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا ضرورت دارد ایجاد رسته روایتگری در نیرو‌های مسلح و جذب نیرو برای آن و بخصوص موضوع افسرراوی را پیگیری نماییم.

معاون راویان ستاد مرکزی راهیان نور ادامه داد: رشته روایتگری دفاع مقدس دروازه‌ای است برای آموزش و توانمند سازی کسانی که در هر سازمان و مجموعه‌ای مثل بنیاد شهید و ... فعالیت می‌نمایند.

وی با اشاره به اینکه هر آموزش جدی باید از عقبه محکم پژوهش‌های علمی برخوردار باشد، افزود: یک نوع نگاه دیگر به رشته روایتگری دفاع مقدس، کادرسازی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

امیریان توجه به سطوح متنوع دفاع مقدس را حائز اهمیت برشمرد و ادامه داد: جنگ فقط در خط مقدم نبود بلکه الان باید آن حماسه‌ها را در جاده ها، خانه‌ها و ... جستجو کرد و علاوه بر آن، دفاع مقدس هم فقط کلام نیست بلکه ممکن است در حوزه عکس و فیلم و سایر تولیدات نیز باشد که تحقق از دانشگاه انتظار می‌رود.

وی با ذکر این نکته که نسل‌های آینده هیچ اطلاعاتی نسبت به دفاع مقدس نخواهند داشت، تصریح کرد: دغدغه راویان این است که رشته روایتگری در عمل انتظارات را به خوبی برآورده کند تا خطر تحریف تهدیدمان ننماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار