سازمان ملل:

جنگ یمن بیش از ۲۰۰ هزار کشته برجای گذاشته است

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با بیان اینکه جنگ یمن بیش از ۲۰۰ هزار کشته برجای گذاشته است، تأکید کرد: هدف قرار دادن زنان و کودکان در این جنگ غیرقابل توجیه است.
کد خبر: ۴۲۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ - 01December 2020

جنگ یمن بیش از ۲۰۰ هزار کشته برجای گذاشته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه المسیره، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) امروز سه شنبه بیانیه‌ای را در خصوص شمار تلفات جنگ یمن در طول سال‌های گذشته منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه مذکور تأکید کرده است که از زمان آغاز جنگ یمن تاکنون ۲۲۳ هزار نفر کشته شده‌اند. این دفتر تأکید کرد که چنین آماری از لحاظ حقوق بشری غیرقابل پذیرش است. دفتر مذکور در بیانیه خود با اشاره به لزوم برقراری آتش بس فراگیر در یمن، تأکید کرد: یمن امروز بیش از هر زمان دیگری به برقراری آتش بس نیاز دارد و اکنون می‌توان گفت که به یک نقطه غیرقابل بازگشت رسیده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد همچنین حملات متعدد به زنان و کودکان در جنگ یمن را غیرقابل توجیه توصیف کرد. با این حال، عربستان سعودی همچنان برای هدف قرار دادن غیرنظامیان یمنی به ویژه زنان و کودکان، اصرار زیادی دارد.

عربستان سعودی از ۶ سال گذشته تاکنون حملات تجاوزکارانه متعددی را به نقاط مختلف یمن انجام داده است. در بسیاری از این حملات، غیرنظامیان یمنی هدف قرار گرفته شده‌اند و اکنون در سایه تداوم جنگ علیه مردم بی دفاع یمن، این کشور با یک فاجعه انسانی رو به رو است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها