اطلاعیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در سالروز عملیات بدر:

منطقه‌ی هور حساس‌ترین نقطه جبهه‌های نبرد بود

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به مناسبت سالروز عملیات بدر اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: عملیات بدر با هدف تصرف شرق دجله و کنترل جاده العماره – بصره در منطقه هور، طراحی و اجرا گردید. منطقه‌ای که پس از عملیات خیبر بصورت حساس‌ترین نقطه جبهه‌های نبرد بشمار می‌آمد.
کد خبر: ۴۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱ - 10March 2015

منطقه‌ی هور حساس‌ترین نقطه جبهه‌های نبرد بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، در این اطلاعیه آمده است: روزهای پرفراز و نشیب و تلخ و شیرین حماسه آفرینان صحنه های جنگ آثار باارزش و معنوی فراوانی را برای آیندگان برجای گذاشت که این آثار ارزشمند را در یکایک عملیاتهای دفاع مقدس میتوان یافت، عملیاتهایی که اهمیت هر یک از آنها با توجه به موقعیتهای مکانی و زمانی منطقه تعریف میشود.

این اطلاعیه میافزاید: با توجه به تجارب بدست آمده از عملیات خیبر در منطقه هورالعظیم و گسترش حملات موشکی و بمباران شهرها توسط رژیم عراق، عملیات بدر با هدف تصرف شرق دجله و کنترل جاده العماره – بصره در منطقه هور، طراحی و اجرا گردید. منطقهای که پس از عملیات خیبر بصورت حساس ترین نقطه جبهههای نبرد بشمار میآمد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: نیروی رزم جمهوری اسلامی، با کمبود تجهیزات مناسب در این عملیات همراه بود، بطوری که تجهیزات نیروهای خودی با تجهیزات جنگی دشمن قابل مقایسه نبود که به نوعی میتوان این ویژگی را یکی از نقاط مشترک این عملیات با جنگ بدر در زمان پیامبر اسلام نام برد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: موفقیتهای متفاوت بدست آمده در این عملیات موجب رشد و ارتقای ابعاد فکری و عملی رزمندگان اسلام شد که فتح فاو در عملیات والفجر8 ثمرهی این تجربهی گرانبهاست.

لذا اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان، ضمن گرامیداشت یاد، نام و خاطره شهدای گرانقدر، رزمندگان و ایثارگران عملیات بدر، سالروز این عملیات بزرگ و ارزشمند را به آحاد مردم ولایی و مومن استان گلستان تبریک و تهنیت عرض نموده و سلام درود میفرستیم به روح متعالی حضرت امام خمینی(ره) و همه شهیدانی که در مسیر حفظ اسلام جان خود را تقدیم نمودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها