وزیر دفاع سابق عراق:

نیرو‌های حشدالشعبی عراق را از احتمال فروپاشی نجات دادند

وزیر دفاع سابق عراق به نقش مهم نیرو‌های حشدالشعبی در نجات این کشور از احتمال فروپاشی اشاره و اعلام کرد که این نیرو‌ها همواره علیه بقایای داعش عملیات ضد تروریستی انجام می‌دهند.
کد خبر: ۴۲۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ - 02December 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نجاح الشمری» وزیر دفاع سابق عراق، در نخستین کنفرانس نیرو‌های حشدالشعبی مرتبط با عتبات مقدس در نجف اشرف اعلام کرد که این نیرو‌ها عراق را از احتمال فروپاشی نجات دادند.

وی به فتوای مرجعیت دینی عراق برای اعزام مردم به جبهه‌های نبرد با عناصر تروریستی داعش اشاره کرد.

الشمری بیان کرد: فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق معادلات نظامی را تغییر داد. تسلط عناصر داعش بر شهر موصل باعث ایجاد سردرگمی شد و در این وضعیت، حشد شعبی نه تنها عامل توازن بلکه تبدیل به عامل مهمی در استراتژی‌های عراق شد.

وی ادامه داد: فتوای مرجعیت دینی و حضور نیرو‌های حشدالشعبی، طرح وحدت ملی را پایه ریزی و توطئه‌های طائفه‌ای را خنثی کرد.

این مقام سابق عراقی بیان کرد: نیرو‌های حشدالشعبی تنها یک نیروی عملیاتی نیستند، بلکه نقش نجات بخش را در برابر احتمال سقوط کشور در یک برهه تاریخی حساس ایفا کردند.

نیرو‌های حشدالشعبی در حال حاضر نیز در کنار دیگر نیرو‌های امنیتی عراق برای نابودی عناصر و بقایای تشکیلات تروریستی داعش عملیات ضد تروریستی انجام می‌دهند.

حضور مؤثر نیرو‌های حشدالشعبی در تحولات میدانی و نظامی عراق و شکست تشکیلات تروریستی داعش باعث شده تا آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این نیرو‌ها به کار بگیرند.

پیش از این نیز، سرتیپ «علی کمال» رئیس پلیس کرکوک با اشاره به نقش مهم نیرو‌های حشد شعبی در محافظت از امنیت این منطقه اعلام کرده بود که هیچ خلاء امنیتی با حضور نیرو‌های حشد شعبی در استان کرکوک وجود ندارد و هماهنگی گسترده‌ای میان حشدالشعبی و نیرو‌های امنیتی در آن وجود دارد.

عشایر مناطق جنوب سامراء در استان صلاح الدین عراق نیز پیشتر بر ضرورت حضور حشدالشعبی در این مناطق با توجه به نقش برجسته و مهم این نیرو‌ها در حفظ امنیت تاکید کرده بودند.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار