آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد نا امنی در محور جنوبی عراق هستند

یک نماینده پارلمان عراق ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های واشنگتن در قبال این کشور، گفت: ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا اوضاع امنیتی در جنوب عراق را برهم بزند.
کد خبر: ۴۲۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ - 02December 2020

آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد نا امنی در محور جنوبی عراق هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «ریاض محمد» نماینده پارلمان عراق در سخنانی از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در قبال این کشور به شدت انتقاد کرد. وی گفت: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد نا امنی در مناطق جنوبی عراق هستند.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان عراق یادآور شد: کشور‌های غربی و در رأس آن‌ها ایالات متحده آمریکا هجمه گسترده‌ای را علیه عراق آغاز کرده‌اند تا از این رهگذر اهداف خود در این کشور را عملیاتی سازند.

وی عنوان کرد: هدف اصلی و اساسی آمریکا و غرب از این هجمه برهم زدن اوضاع به ویژه در محور جنوبی عراق است. در حال حاضر، دولت مسئولیت برقراری امنیت در استان‌های جنوبی عراق را برعهده دارد.

این درحالی است که اخیراً دیگر مقامات عراقی نیز علیه آمریکا موضع گیری کرده‌اند. در همین ارتباط، «عامر الفایز» عضو کمیته روابط خارجه پارلمان عراق اعلام کرد که برای حفظ حاکمیت عراق نیازی به باقی ماندن نظامیان آمریکایی در این کشور نداریم.

وی افزود: ما برای حفظ حاکمیت عراق و نابودی بقایای داعش نیازمند باقی ماندن نظامیان آمریکایی در عراق نیستیم چرا که آن‌ها خود ناقض حاکمیت عراق هستند. الفایز بیان کرد: آمریکایی‌ها از زمان جنایت فرودگاه بغداد و ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، حاکمیت عراق را نقض کردند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار