لفاظی مقام سعودی علیه وزیر خارجه ایران

وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه ایران، به اتهام‌پراکنی علیه او و ایران پرداخت.
کد خبر: ۴۲۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ - 02December 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه، شامگاه روز سه‌شنبه، به اظهارات اخیر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه روز دوشنبه در صفحه اینستاگرامش با ارائه دو نمودار به تشریح کارزار ضد اطلاعاتی و جنگ روانی علیه ایران پرداخته و نوشته بود: «سفر‌های سراسیمه پامپئو به منطقه، ملاقات سه جانبه در عربستان و بیانیه‌های نتانیاهو همگی نشانگر این توطئه است که متأسفانه در روز جمعه در اقدام بزدلانه تروریستی و شهادت یکی از مدیران برجسته کشور متبلور شد؛ اما همزمان با این اقدام تروریستی، کارزار ضداطلاعاتی و جنگ روانی هدایت شده از سوی همین محور اهریمنی آغاز شد، به این امید واهی که برنامه پلید پامپئو، نتانیاهو و بن سلمان برای تشنج آفرینی کامل شود».

الجبیر در حساب کاربری در توئیتر در واکنش به اظهارات ظریف نوشت: «به نظر می‌رسد که ناامیدی، باعث شده، جواد ظریف وزیر خارجه ایران عربستان سعودی را سرزنش کند و آن را مسبب آنچه در ایران جریان دارد، بداند و به آن متهم کند».

این وزیر سعودی در ادامه با کنایه گفت که شاید هنگام وقوع سیل و زلزله نیز ایران، عربستان سعودی را متهم کند.

او در ادامه مدعی شد «ترور‌ها را به هیچ شکلی تأیید نمی‌کنیم و سیاست عربستان سعودی این نیست»؛ با این حال او در ادامه با اتهام‌زنی به ایران مدعی شد که نظام این کشور «مبتنی بر ترور» است.

وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خارجه که کشورش در جنگ علیه مردم یمن باعث کشته شدن هزاران زن و کودک بی‌گناه شده است، با ذکر ادعایی بی‌اساس مدعی شد که رفتار ایران باعث شده است، بسیاری از مردم عربستان سعودی کشته شوند.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار