سیری بر زندگی‌نامه شهید «عمرانی»

شهید «احمد عمرانی بایرامی» پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ دوم مردادماه 1361 در شلمچه به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۲۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ - 02December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «احمد عمرانی بایرامی» در اسفندماه 1340 در شهرستان اسکو به دنیا آمد. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ دوم مردادماه 1361 در شلمچه به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «احمد عمرانی بایرامی» در اسفندماه 1340 در خانواده‌ای مذهبی در روستای بایرام از توابع شهرستان اسکو چشم به جهان گشود. از 6 سالگی جهت تحصیل وارد مدرسه شد و تا سوم ابتدایی به تحصیل ادامه داد ولی به علت مشکلات مالی مجبور به ترک تحصیل شد.

وی از کودکی شروع به کار کرد تا کمک حال مخارج خانواده باشد، در سال 1355 در کارخانه نساجی تبریز استخدام شد و به یکی از فعال‌ترین افراد در کارخانه تبدیل شد.

با شروع انقلاب اسلامی، راه مستقیم انقلاب را از انحراف تشخصی داده و تلاش بسیاری می‌کرد تا همکاران خود را نیز به مبارزه علیه رژیم طاغوت دعوت نماید.

همزمان با شروع جنگ تحمیلی و تشکیل هسته مقاومت در روستا به هسته مقاومت پیوست. وی جهت گذراندن دوره آموزش نظامی به پادگان خاصبان اعزام شد و پس از اتمام این دوره راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و در واحد خمپاره تیپ عاشورا و گردان بعث در منطقه شلمچه مشغول نبرد با دشمنان گشت که در تاریخ دوم مردادماه 1361 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها