ترور فخری‌زاده عرصه را بر اسرائیل تنگ می‌کند

رئیس اندیشکده پاکستانی مطالعات صلح و دیپلماتیک (IPDS) گفت: ترور دانشمند هسته‌ای ایران با هدف تخریب فضای تعامل و چندجانبه گرایی در منطقه صورت گرفت و نمی‌توان نقش رژیم صهیونیستی در وضعیت فعلی را رد کرد اما واکنش حساب‌شده ایرانیان عرصه را بر تل‌آویو و متحدانش تنگ خواهد کرد.
کد خبر: ۴۲۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ - 02December 2020

ترور فخری‌زاده عرصه را بر اسرائیل تنگ می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فرحت آصف» رئیس اندیشکده پاکستانی مطالعات صلح و دیپلماتیک (IPDS) ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت کشورمان اظهار داشت: بروز این عملیات تروریستی و هدفمند منطقه را با وضعیت خطرناک مواجه ساخته است.

وی افزود: اهداف یکجانبه دولت ترامپ که روز‌های پایانی خود را در کاخ سفید سپری می‌کند، از قبل منطقه را متشنج کرده بود که تبعات تنها متوجه ایران و مردم این کشور نیست بلکه کل منطقه و دولت‌های آن متحمل پیامد‌های سنگین اقدامات تهاجمی ایران ستیزان هستند.

این کارشناس حوزه روابط بین‌الملل اظهار داشت: تحرکات مشکوک نتانیاهو در منطقه به ویژه سفر مخفیانه اخیر وی به عربستان تنها چند روز قبل از عملیات تروریستی در تهران، پرسش‌های فراوانی را به وجود می‌آورد که حاکی از بهره‌برداری رژیم صهیونیستی از تبعات ترور دکتر فخری‌زاده دانشمند برجسته و ممتاز ایران است.

وی معتقد است: ترور دانشمند هسته‌ای ایران آخرین ضربه دشمنان صلح در منطقه به تعامل با ایران و احیای مجامع چندجانبه‌گرایی است که رد پای تل‌آویو و متحدان این رژیم "غیرقانونی" پررنگ‌تر مشاهده می‌شود.

فرحت آصف تحولات پیرامون ترور شهید فخری‌زاده را به ضرر حامیان بهبود روابط ایران با آمریکا دانست و گفت: جو بایدن که خود حامی تعامل با ایران و بازگشت مجدد آمریکا به توافق هسته‌ای است، در موقعیت دشواری قرار دارد و قطعاً این چالش غیرمنتظره برای رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از مراسم تحلیف وی خواهد بود.

وی اظهار داشت: لغو تحریم‌های ضدایرانی آمریکا که در دوره چهار ساله ترامپ شدت گرفت، گام مهمی برای احیای فضای اعتماد و تنش‌زدایی با جمهوری اسلامی است که به سود کشور‌های مختلف از جمله همسایگان خواهد بود، اما ترور دانشمند ایرانی و عصبانیت دولت این کشور از اقدامات تروریستی عناصر وابسته به خارج از جمله اسرائیل باعث شده تا همه چیز برای جو بایدن سخت شود.

رئیس اندیشکده مطالعات صلح و دیپلماتیک در پاکستان گفت: دولت پاکستان باید در چنین اوضاعی، در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد و ملاحظات جدی خود را نسبت به اقدامات تروریستی که منجر به ترور هدفمند شخصیت‌های رسمی یک کشور می‌شود، به جامعه جهانی ابلاغ کند.

انتقام ایران از عوامل ترور قطعی، اما هوشیارانه و حساب‌شده خواهد بود

خانم فرحت آصف در ادامه به مواضع صریح و محکم مقام‌های ایرانی برای شناسایی و مجازات عوامل دخیل در ترور دانشمند برجسته دکتر فخری‌زاده اشاره کرد و افزود: انتقام حق قانونی و مشروع هر کشور از جمله ایران است که شخصیت کلیدی و ارزشمندی را در عملیات تروریست‌ها از دست داد.

وی افزود: در عین حال جمهوری اسلامی ایران گام‌های شمرده برمی‌دارد و بهانه دست بدخواهان خود از جمله دشمنان اصلی صلح منطقه نمی‌دهد. پاسخ ایرانیان به عوامل ترور قطعاً کوبنده خواهد بود، اما آنان هر طرحی را هوشیارانه و حساب‌شده اجرا خواهند کرد.

این پژوهشگر پاکستانی اظهار داشت: کمتر از دوماه تا اولین سالگرد ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس در حمله آمریکا مانده و ما شاهد حرکت مقابله‌جویانه جمهوری اسلامی ایران علیه متجاوزان بودیم و اکنون نیز انتقام ترور دانشمند هسته‌ای ایران نیز مانند موارد مشابه در گذشته دقیق و حساب‌شده خواهد بود.

عوامل تروریستی عصر جمعه- هفتم آذرماه- محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، به شهادت رساندند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به ترور و شهادت فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم صهیونیستی در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا استاندارد‌های دوگانه شرم آور خود را پایان دهند و این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز از شهید فخری زاده به عنوان یک عنصر موثر در نوآوری‌های دفاعی یاد کرد و افزود: دشمن هر جایی که برای ملت عزیز ایران یک گام موثر و بلند برداشته شود، آنجا را هدف قرار می‌دهد و وزارت دفاع به عنوان یک حوزه کاملا موثر همواره مورد نظر و تهاجم دشمن بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار