امام جمعه ارومیه:

استکبار با ترور شهید «فخری‌زاده» نمی‌خواهد ایران به مرز‌های علم جدید دست یابد

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه نظام سلطه نمی‌خواهد کشورمان به مرز‌های علم جدید دست یابد گفت: دشمنان با ترور شهید «فخری‌زاده» در صدد از بین بردن اندیشمندان کشورمان هستند تا ایران نتواند قله‌های علم را فتح کند.
کد خبر: ۴۲۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ - 02December 2020

استکبار با ترور شهید «فخری‌زاده» نمی‌خواهد ایران به مرز‌های علم جدید دست یابدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه در گفت‌وگویی ضمن محکم کردن ترور شهید «محسن فخری‌زاده» اظهار داشت: دشمنان از صدر اسلام تاکنون در مقابل دین قد علم کرده‌اند تا دین مبین اسلام رشد نکند و تعالیم آن جهانگیر نشود و این همچنان ادامه دارد و نظام استکبار از پای ننشسته است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی اندیشه‌های توحیدی جانی تازه گرفت و دشمنی مخالفان با دین مبین اسلام بیشتر شد. آن‌ها با روش‌های مختلف تلاش کردند جلوی پیشرفت مسلمین و انقلاب را بگیرند.

قریشی با بیان اینکه امروز علم و دانش از مسائل مهم پیشرفت هر جامعه‌ای به شمار می‌رود گفت: رشد علم، تسلط و اقتدار به همراه می‌آورد و کشور ما هم این مسئله را دنبال می‌کند. رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر رشد علمی تاکید فرمودند، اما نظام سلطه نمی‌خواهد انقلاب اسلامی به مرز‌های علم جدید دست پیدا کند.

امام جمعه ارومیه افزود: لذا دشمن از راه‌هایی که تفکر جاهلی به شمار می‌رود دانشمندان ملت‌های مختلف را ترور می‌کند تا جلوی پیشرفت آن‌ها را بگیرد و کشور ما نیز در رأس پیکان این خصومت دشمن است.

وی اظهار داشت: شهید «فخری‌زاده» جزو ۵۰۰ اندیشمند برتر جهان در حوزه علم معرفی شده است و دشمنان با ترور این شهید والامقام در صدد از بین بردن آن‌ها هستند تا ایران نتواند قله‌های علم را فتح کند.

قریشی در پایان گفت: ما باید از دانشمندان خود بیشتر محافظت کنیم همزمان که دانش‌های مختلف را کشف می‌کنیم دشمن را از این طریق شکست دهیم.

عصر جمعه ۷ آذر سال جاری، عناصر تروریستی مسلح خودرو حامل شهید «محسن فخری‌زاده» رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار