چهل‌سالگی سرو/ یادداشت

گروه‌های جهادی آماده خدمت به مردم

در دهه اخیر حضور و فعالیت گروه‌های جهادی نمود و عینیت بهتر و بیشتری یافته و باید از این سرمایه اجتماعی برای حل مشکلات کشور بیشتر استفاده شود.
کد خبر: ۴۲۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ - 02December 2020

گروههای جهادی آماده خدمت به مردم

گروه استان‌های دفاع‌پرس- مهدی پارسا رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان؛ جنگ که شروع شد صحنه تلخی برای ملت ایران رقم خورد. ملت مانده بود و تهاجمی که توسط همسایه ما با انبوهی از حمایت‌های غربی، عربی و عبری رخ داده بود.

در این شرایط نابرابر، همه طیف‌ها پای کار دفاع از حریم جغرافیایی کشور آمده و صحنه‌هایی از شور و شعور را خلق کردند. در این بین جوانان این مرز و بوم با چاشنی غیرت، علاوه بر دفاع از مرزهای جغرافیایی، از مرزهای فکری و عقیدتی ایران نیز دفاع کرده و کاری جهادی را به همگان نشان دادند.

با پایان جنگ و آغاز دوران سازندگی و پس از تشکیل بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی شکل دیگری گرفت و به صورت سازمان یافته عرصه‌های جدیدی را برای خدمت رسانی به ملت ساماندهی کرد. سال ۷۳ وقتی طرح واکسیناسیون فلج اطفال که با همت جهادی و مشارکت ۶۰۰ هزار بسیجی انجام شد انقلابی در خدمت رسانی ملی در کشور به وقوع پیوست و این بسیجیان در مدت کمتر از ۱۲ ساعت به ۹ میلیون نفر کودک زیر پنج سال واکسن فلج اطفال زدند.

این حرکت بسیج که ناشی از قدرت بسیج کنندگی معمار کبیر انقلاب و طراح شجره طیبه بسیج بود، سال‌ها پیش از دم مسیحایی آن پیر فرزانه گذشته بود. از ایشان زمانی که در نجف اشرف تشریف داشتند می‌پرسند که چگونه حکومت را تشکیل می‌دهد و چگونه از آن حفاظت می‌کند که امام پاسخ جالبی می‌دهند؛ این پاسخ نشان دهنده نگاه ژرف و افق دید آن بزرگوار نسبت به استفاده از سرمایه اجتماعی بود، امام فرمودند: من اشتباه مصدق را که به ارتش شاه تکیه کرد مرتکب نخواهم شد و بسیج مردمی را تشکیل خواهم داد.

در دهه اخیر حضور و فعالیت گروه‌های جهادی نمود و عینیت بهتر و بیشتری یافت. به گونه‌ای که فقط در یک مورد در بسیج دانشجویی و در سال ۹۵ بیش از ۵۵ هزار دانشجو در قالب ۱۳۸۵ گروه‌جهادی به بیش از ۶ هزار روستا در عرصه‌های مختلف عمرانی فرهنگی بهداشت و درمان آموزشی و اقتصاد مقاومتی خدمات رسانی کردند.

در استان گیلان نیز پس از شیوع کرونا و همت عمومی در خدمت‌رسانی به مردم، گروه‌های جهادی استان با کمک افراد نوع دوست و نیکوکار در همان ابتدای درگیری مردم با بیماری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک تولید کرده و در ضدعفونی معابر، خیابان‌ها، منازل و همچنین توزیع بسته‌های بهداشتی در بین افراد نیازمند کاری بزرگ انجام دادند.

سخنرانی نیمه شعبان مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه هنوز به پایان نرسیده بود که خبر رسید گروه‌های جهادی آستین همت را بالا زده و اقدام به بسته‌بندی مایحتاج عمومی برای کمک به مردم آسیب‌دیده از کرونا کرده‌اند.

در دو موج اول و دوم کرونا گروه‌های جهادی یک پای ثابت کار و شاید یکی از مهمترین ارکان مدیریت در رأس هرم همدلی بودند.

از اواخر هفته گذشته که طرح شهید سلیمانی آغاز شد، همچنان گروه‌های جهادی پای کار دفاع از انقلاب هستند تا کار نشدنی را شدنی کرده و در یک طرح ملی، غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به کرونا را انجام دهند تا موجب قطع زنجیره ابتلاء در کشور شوند. گروه‌های جهادی در شرایط حساس کنونی می‌توانند همان مصداقی باشند که جوانان بسیجی این مرز و بوم در سال ۷۳ از خود به یادگار گذاشته و با روحیه و همت جهادی موجب ریشه کنی فلج اطفال شدند.

امروز نیز همین گروه‌های جهادی با آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص شیوه‌های خود مراقبتی در مقابله با کرونا، تولید محتوای لازم در این زمینه و آموزش‌های میدانی، توزیع بسته‌های ضدعفونی کننده و بهداشتی به مردم، کمک به قرنطینه افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا، تأمین و تهیه مایحتاج عمومی برای افراد قرنطینه شده را می‌توان از جمله برنامه‌های گروه‌های جهادی برای مهار کرونا در کشور دانست؛ کاری که نمونه آن را در کمتر جغرافیایی می‌توان یافت. این کار فقط از فرزندان و مقلدان خمینی کبیر، آن پیر سفر کرده قافله عشق و خلف صالحش، سید علی خامنه‌ای عزیز بر می‌آید که گوش به فرمان سید و مراد خود هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها