معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

با اجرای طرح «شهید سلیمانی 53 هزار لرستانی غربالگری شدند

مریم کوشکی از غربالگری ۵۳ هزار و ۶۴۱ نفر در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و سایر دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای این طرح مشارکت دارند.
کد خبر: ۴۲۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ - 02December 2020

با اجرای طرح «شهید سلیمانی 53 هزار لرستانی غربالگری شدندبه گزارش دفاع‌پرس «مریم کوشکی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز (چهارشنبه) در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا تحت عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: از زمان شروع طرح تاکنون ۵۳ هزار و ۶۴۱ نفر غربالگری در منزل شده‌اند.

وی ادامه داد: در این بین یک هزار و ۴۷۶ نفر مشکوک شناسایی شده بوده‌اند که مراحل قرنطینه خود در منزل را انجام می‌دهند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در این مدت ۸ هزار و ۱۸۴ نفر با تشخیص تیم‌های مراقبتی توسط پزشکان طرح ویزیت شده‌اند که ۸۳۵ مورد آن در منزل انجام شده است.

کوشکی تصریح کرد: همچنین از زمان شروع طرح تا کنون ۲۰ هزار و ۷۸۷ بسته معیشتی توسط تیم‌های حمایتی در بین افراد کم بضاعت شناسایی شده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه انجام قرنطینه معکوس برای گروه‌های پرخطر یکی از مهم‌ترین اهداف این برنامه است، گفت: نظارت تیم‌های بازرسی بهداشت محیط در زمان اجرای این طرح تشدید شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: از زمان شروع طرح تا به امروز ۱۳ هزار و ۳۷۱ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است.

کوشکی افزود: از این تعداد ۱۵۵ اماکن متخلف پلمب و ۳۴۱ مورد برای ادامه روند اعمال قانون به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

وی با قدردانی از همکاری و مشارکت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان و سایر دستگاه‌های اجرایی در جهت اجرای طرح، گفت: با روند اجرایی که طرح در پیش گرفته است، کاهش قابل توجه تعداد افراد مبتلا و مرگ ناشی از کرونا امیدوار کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار