مروری بر زندگینامه جاویدالاثر «غلامعلی اسپید»

«غلام علی اسپید» در سال 1341 در روستای «گل زرد» از توابع الیگودرز به دنیا آمد و فروردین سال 1361 راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.
کد خبر: ۴۲۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷ - 02December 2020

مروری بر زندگینامه جاویدالاثر «غلامعلی اسپید»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد،  هنوز در مناطقی از این خاک بوی بقیع می‌آید و آرزوی زیارت مدینه تمام چشم‌ها را در حسرتی فرو برده است. شهیدان مفقود الاثر، سرداران بی‌نام و نشان کوی زهرایند که غیرت نامشان پرچم اسلام را تا ابد برافراشته نگه خواهد داشت و موهای سپید مادرانشان در خیمه‌های انتظار این‌گونه با ماه بقیع درد و دل می‌کند: ای ماه بی‌نشان عشقᴉ قاسم هایت را پذیرا باش و برای زخم هایشان لالایی مادرانه بخوان.

مروری بر زندگینامه جاوید الاثر«غلامعلی اسپید»

غلامعلی  همزمان با روز عید غدیر خم سال 1341 درخانواده‌ای متدین در روستای «گل زرد» از توابع شهرستان الیگودرز  پا به عرصه گیتی نهاد. به یمن تولدش در روز غدیر، نامش را «غلام علی» نهادند تا همیشه و هر جا یادش باشد که هر چه دارد از علی (ع) و اولاد علی (ع) است.

هفت ساله بود که راه مدرسه را برای کسب دانش انتخاب کرد و با هوش و ذکاوتی که داشت، مقاطع تحصیلی را به خوبی پشت سر نهاد. او در کنار تحصیل از کارهای کشاورزی و دامداری هم غفلت نکرد و همراه پدر و اعضای خانواده در تأمین معاش کوشش و تلاش فراوان کرد.

وی با آرامش و وقار در انجام کار و ارتباط با مردم، دل‌های زیادی را مجذوب خود ساخته بود. لب‌هایش همیشه خندان بود و چهره اش در برخورد با اطرافیان گشوده. از کمک به دیگران لذت می‌برد و دوست نداشت که کارهای شخصی اش را به عهده دیگران بگذارد.

پانزده سال بیشتر نداشت که با نام زیبای امام خمینی (ره) آشنا شد و از روزی که به دریای خروشان نهضت اسلامی پیوست، سعی کرد به مصداق سفارش امام ششم، صادق آل محمد (ص) دعوت کننده مردم به دین و خداپرستی با اعمال و رفتارش باشد تا گفتار و زبانش. حضور سبزش در راهپیمایی های مردمی و فریادهای ماندگارش علیه ظلم و بی داد طاغوتیان در یاد و خاطر همه دوستان و اطرافیانش مانده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حراست و پاسداری از حکومت نوپای اسلامی به سپاه پاسداران انقلاب پیوست و در صف یاران امام غایب (عج) از هیچ کوششی دریغ نکرد.

«غلام علی» فروردین ماه سال 1361 بود که کوله پشتی اش را بست و در پی اطاعت از فرمان امام و مقتدایش راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد. 24/4/1361 در منطقه عملیاتی جفیر قامت نازنین اش در میدان نبرد و در میان آتش و خون از نگاه همرزمانش پنهان شد و روح بلندش به ملکوت اعلی عروج کرد. نام زیبایش در دفتر جاویدالاثرهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ثبت و ضبط است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار