چهل‌سالگی سرو/ یاران خراسانی ۹

نخبه مخابرات یگان‌های رزم خراسان

سیدمحمد رفیعی از همرزمان شهید علی‌اکبر حسین‌پور در خاطرات خود آورده است: شهید «حسین‌پور» کارش را با قوت و نظم دنبال می‌کرد و سردار «شاملو» فرمانده‌ تیپ جوادالائمه (ع)، خیلی از او رضایت داشت، در پرتو تلاش‌های این شهید والامقام و سایرین این تیپ یکی از منظم‌ترین و پرکارترین یگان‌ها به شمار می‌آمد.
کد خبر: ۴۲۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ - 03December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شهید «علی‌اکبر حسین‌پور برزشی» مسئول مخابرات قرارگاه سوم قدس در دوم خرداد ۱۳۳۵، در «مشهد» متولد شد؛ وی در ۲۶ اسفند ۱۳۶۶ در منطقه عملیات والفجر ۱۰ در «خرمال» به شهادت رسید.

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به ۲ خاطره از این فرمانده خراسانی اشاره خواهیم داشت.

نیروی کاردان

راوی: سردار محسن نوروزی

علی‌اکبر در زمینه‌های گوناگون تخصص داشت. او با خودروهای رزمی و نیز سیستم‌های مخابراتی آشنا داشت و از شم نظامی و عملیاتی بالایی برخوردار بود.

روز بعد از عملیات طریق‌القدس، نیروها به نزدیکی تنگه چزابه رسیده بودند. در این مسیر ۱۷ یا ۱۸ کیلومتری تانک‌های زیادی از دشمن به جا مانده بود. هواپیماهای دشمن هم دائماً آتش می‌ریختند تا نیروهای باقی‌مانده‌شان بتوانند فرار کنند و تجهیزاتشان را هم به عقب منتقل کنند.

ما امکانات کمی داشتیم. تانک‌هایی که در اختیار برادران خراسانی قرار داشت، به دلیل کمبود قطعات و تجهیزات، از کار افتاده بود. در آن موقع ما با کمبود شدید امکانات مواجهه بودیم و شهید حسین‌پور این را به خوبی می‌دانست.

ناگهان دیدم شهید حسین‌پور با شجاعت تمام سوار خودرو شد و در میان دود آتش به سوی تانک‌های عراقی که به جا مانده بودند، حرکت کرد. به سرعت امکانات مخابراتی تانک‌ها را باز کرد تا در عملیات بعدی از آن استفاده شود.

شایستگی مسئولیت

راوی: سیدمحمد میررفیعی

سال ۱۳۶۱ با علی‌اکبر عازم جبهه جنوب شدیم. لشکر ۵ نصر موظف شده بود که سه تیپ را سازماندهی کند. به این منظور، جلسه‌ای در قرارگاه تاکتیکی لشکر برگزار شد.

در این جلسه من را به عنوان مسئول مخابرات لشکر معرفی کردند و شهید حسین‌پور به سمت مسئول مخابرات تیپ ۱۸ جوادالائمه (ع) منصوب شد.

ابتدا مخالفت کردیم چون دوست داشتیم در امور رزمی مخابرات خدمت کنیم ولی در نهایت با اصرار سردار اکبری فرمانده مخابرات منطقه چهار خراسان، پذیرفتیم.

علی‌اکبر کارش را با قوت و نظم دنبال می‌کرد و سردار شاملو فرمانده‌ تیپ، خیلی از او رضایت داشت در پرتو تلاش‌های شهید حسین‌پور و سایرین تیپ جوادالائمه (ع) یکی از منظم‌ترین و پرکارترین یگان‌ها به شمار می‌آمد.

شبی برای سرکشی به مخابرات تیپ رفتم به حالش غبطه خوردم. سیستم مناسب ایجاد کرده بود که در حد مخابرات لشکر بود. به او گفتم جایگاه شما مسئولیت مخابرات لشکر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار