انتقاد ائتلاف دولت قانون از سکوت دولت عراق در برابر ادامه حضور آمریکایی‌ها

ائتلاف دولت قانون عراق با انتقاد از سکوت دولت در برابر ادامه حضور نیروهای بیگانه اعلام کرد که آمریکا درباره خروج نظامیانش از عراق اظهارات ضد و نقیضی مطرح می‌کند.
کد خبر: ۴۲۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ - 03December 2020

انتقاد ائتلاف دولت قانون از سکوت دولت در برابر ادامه حضور آمریکایی‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کاطع الرکابی» نماینده ائتلاف دولت قانون عراق در گفت‌وگو با وب‌سایت المعلومه با انتقاد از سکوت دولت و عدم واکنش آن به حضور نیرو‌های خارجی در عراق با وجود تصمیم پارلمان برای اخراج این نیرو‌ها اظهار داشت که طرف آمریکایی درباره بیرون کشیدن نظامیان خود از عراق اظهارات ضد و نقیضی مطرح می‌کند.

الرکابی افزود، در کمیته امنیت و دفاع و همچنین پارلمان بحث طولانی درباره خروج آمریکا از عراق و اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه وجود دارد تا دولت را ملزم به اجرای آن کند.

وی خاطرنشان کرد که دولت از زمان رای‌گیری درباره مصوبه اخراج نیرو‌های خارجی از کشور تا امروز هیچ بیانیه‌ای درباره حضور این نیرو‌ها در عراق صادر نکرده و این موضوع علامت سوال‌های زیادی به وجود می‌آورد.

نماینده پارلمان عراق همچنین تاکید کرد، طرف آمریکایی اظهاراتی درباره خروج نیروهایش از عراق مطرح کرده، اما صحبت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا با وزیر دفاع این کشور و سفیر واشنگتن در بغداد متناقض است.

روز گذشته «فاضل جابر»، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق به قدرت‌های سیاسی این کشور نسبت به دخالت سفارت آمریکا در روند انتخابات آینده از طربق ابزار‌های متعدد هشدار داد.

جابر از نیرو‌های سیاسی عراق خواست تا در حین کارزار‌های انتخاباتی بر همه تحرکات نظارت کرده و کنترل را تشدید کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار