شهید «فرج فرامرزی»:

از غیبت و افترا دوری کنید که عمل‌های انسان را می‌سوزاند

شهید «فرج فرامرزی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: برادران عزیزم، ای نور چشم‌های من از غیبت، بهتان و افترا دوری کنید که عمل‌های انسان را می‌سوزاند.
کد خبر: ۴۲۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ - 03December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «فرج فرامرزی» در 26 مهرماه 1325 در تبریز دیده به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با آغاز دفاع مقدس رهسپار جبهه‌های نور شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 23 مردادماه 1366 در ارتفاعات دپازا به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «فرج فرامرزی» در 26 مهرماه 1325 در تبریز دیده به جهان گشود. وی با شروع جنگ تحمیلی در پشتیبانی از رزمندگاناسلام، روز و شب در تلاش بود. در همان سال‌ها در بنیان دیزل تبریز مشغول به کار شد و پس از مدت کوتاهی رفتن به جبهه را مطرح نمود که با مخالفت مدیریت بنیان دیزل مواجه شد.

عشق فرج در رفتن به جبهه با وجود داشتن سه فرزند لحظه‌ای او را رها نمی‌کرد تا اینکه در سال 1361 برگ ماموریت خود را از رئیس بنیان دیزل به شرط عدم دریافت حقوق گرفت.

با توکل به خدا با شوق زیادی عازم جبهه شد و اولین حضورش در عملیات مسلم‌بن‌عقیل در غرب کشورمان را تجربه کرد. با وجود تمام مشکلات خانوادگی در جبهه ماند و جنگید و در عملیات خیبر در جزایر مجنون حضور یافت.

این شهید والامقام در عملیات کربلای 5 یکی از بهترین‌های گردان امام‌حسین(ع) بود. روحیه بالای او سرمنشا روحیه برای دیگران به حساب می‌آمد. شوخ طبیعی‌هایش به موقع و بدون تحقیر و توهین به دیگران بود.

بچه‌های گردان خیلی دوستش داشتند و گاه به شوخی برایش شعر ساخته و می‌گفتند «گد آقا فرج دایانما کانالدا قان توکولر».

شهید فرج‌پور پس از چندی مبارزه با دشمن بعثی،سرانجام در تاریخ 23 مردادماه 1366 در ارتفاعات دپازا زخمی و در بیمارستان امام به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

به خانواده‌ام و به پدر و مادرم و برادرانم و فرزندانم توصیه می‌کنم در خط ولایت فقیه باشند چون ولایت فقیه همان ولایت حضرت علی‌(ع) و حضرت پیغمبر اکرم(ص) است و امیدوارم در تمام صحنه‌هایانقلاب در راهپیمایی‌ها و سخنرانی‌ها، نماز جمعه‌ها، مراسم‌ها خصوصا مراسم شهدا حضور داشته و از انقلاب و از رهبر کبیر انقلاب، مراجمع تشیع و از سخنان امام امت عمل کرده و پشتیبانی کامل داشته باشند و به ندای امام لبیک بگویند.

اسلحه مرا نگذارید در زمین بماند و در آخر چند کلمه هم با برادران سپاهی و بسیجی و مسئولان بسیج صحبت می‌کنم:

برادران عزیزم، ای نور چشم‌های من از غیبت، بهتان و افترا دوری کنید که عمل‌های انسان را می‌سوزاند. برادرانم مواظب همدیگر باشید. دشمنان اسلام در کمین و در پشت شما هستند که در بین شما جدایی بیاندازند. همدیگر را در آغوش گرفته و هوشیار باشید و به قول امام عزیزمان وحدت را حفظ کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها