رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

وظیفه ما حرکت در مسیر شهداست

مجتهدزاده در دیدار با خانواده شهید فخری‌زاده گفت: وظیفه ما در قبال خون شهدا این است که در راهی که آن‌ها باز کرده‌اند، حرکت کنیم.
کد خبر: ۴۲۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ - 03December 2020

وظیفه ما در قبال خون شهدا حرکت در مسیر آنان استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در دیدار با همسر شهید «محسن فخری‌زاده» ضمن تبریک شهادت این دانشمند هسته‌ای، فراق شهید فخری‌زاده را به خانواده معزز وی تسلیت گفت. 

مجتهدزاده در این دیدار اظهار داشت: دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور، شهید فخری‌زاده عنصر علمی کم‌نظیری بود که جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاش‌های علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا فدا کرد و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، این حادثه تروریستی و مذبوحانه را ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران در برابر حرکت علمی و افتخارات و توانمندی‌های دانشمندان این مرز و بوم عنوان کرد و گفت: این حادثه ددمنشانه عمق خباثت و کینه دشمنان را همچون دیگر اقدامات غیر انسانی، در اذهان جهانیان زنده کرد.

مجتهدزاده تصریح کرد: شهادت امثال دکتر محسن فخری‌زاده نه‌تنها خللی در اراده جوانان و دانشمندان ایران اسلامی در پیمودن مسیر رشد شتابنده علمی و فتح قله‌های افتخار ایجاد نخواهد شد، بلکه عزم آنان را در ادامه راه این شهید گران‌قدر مصمم‌تر خواهد کرد و خون شهیدانمان جوشان و خروشان باقی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های معزّز شهیدان، از جمله فداکارترین مردم کشور ما و انقلاب هستند که در امتحانی بزرگ شرکت کرده و در آن سربلند بیرون آمده‌اند؛ چون فراق عزیز، صبر، داغ سوزنده و در عین حال شیرینشان، برای خداست و همه اینها محفوظ است.

وی گفت: اگر امروز ایران اسلامی در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و می‌درخشد، به برکت خون همین شهداست. خون شهید دکتر محسن فخری‌زاده و هزاران شهید اقتدار دفاعی درخت تناور انقلاب اسلامی را پرقدرت‌تر خواهد ساخت و ملت ایران این مسیر نورانی را با سرعت بیشتری ادامه خواهد داد.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه خانواده شهدا چشم و چراغ ملت و الگویی برای تمامی نسل‌ها هستند و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداری از آرمان‌های امام راحل مهمترین نقش را ایفا می‌کنند، تصریح کرد: این که خانواده شهدا در مقابل شهادت عزیزانشان، بهترین و زیباترین صبر را نشان می‌دهند، به خاطر خداست و این راه شهداست.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنات در دفاع مقدس در پایان ضمن تسلیت مجدد گفت: خون شهیدان تضمین کننده استقلال ملت و سربلندی اسلام است. نظام جمهوری اسلامی امروز امانت شهیدان است و همه باید بدانند که مبارزه با جمهوری اسلام تمام نشده است، بنابراین نمک‌شناسی حق شهدا این است که در راهی که آن‌ها باز کرده اند، حرکت کنیم.

بنا بر این گزارش، مادر «شهید اوحدی»، مادر «شهید میردوستی»، خواهر «شهید شیرودی» و «فارسی» و «نصیری» از همسران شهدای دفاع مقدس نیز به نمایندگی از کارگروه‌های مادران، خواهران و همسران شهدا در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها