مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران مطرح کرد؛

نامگذاری اماکن شهرهای مازندران به نام شهدای هفت تپه

سردار «عبدالله ملکی» خواستار نامگذاری مکان یا خیابانی به یاد شهدای هفت تپه در سطح شهرستان‌های استان مازندران شد.
کد خبر: ۴۲۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴ - 03December 2020

نامگذاری اماکن شهرهای مازندران به نام شهدای هفت تپهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران عصر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی یادمان شهدای هفت‌تپه در شهرداری قائمشهر ضمن قدردانی از مسئولین قائمشهر در پیگیری ساخت یادمان شهدای هفت تپه اظهار داشت: قائمشهر پایلوت احیای هفت تپه شد و این امر در ادامه راه شهید بلباسی محقق شد و فعالیت ستاد گسترش پیدا کرد و جلساتی را نیز در استان گلستان داشتیم و فعال شدند.

وی افزود: مازندران و قائمشهر این حرکت مردمی را برای احیای هفت تپه شکل دادند و لشکر 25 کربلا با همکاری سازمان اردویی سپاه و پیگیری‌های خانواده شهیدان بلباسی آغاز کردند و به برکت دو شهید گمنام هفت تپه احیا می‌شود.

سردار ملکی با بیان اینکه هفت تپه عقبه لشکر 25 کربلا است و احیای این منطقه دغدغه پیشکسوتان دفاع مقدس این لشکر و رزمندگان سه استان شمالی بود، گفت: در این راستا با پیگیری‌هایی که داشتیم موفق به کسب مجوز اردوگاه از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شدیم.

این مسئول با عنوان اینکه به برکت دو شهید گمنام یادمان شهدای گمنام هفت‌تپه را ایجاد کردیم و ستاد مردمی احیای هفت تپه نیز شکل گرفت، گفت: حرکت مسئولین قائمشهر و بویژه آیت الله معلمی شایسته قدردانی است و امیدواریم این حرکت باعث شود با بودجه‌های سپاه گلستان مازندران، ادارات و کمک‌های مردمی بتوانیم هفت تپه را احیا کنیم.

وی با اشاره به اعزام اکیپ‌های داوطلب شهرستان قائمشهر در این منطقه، از بازدید قریب‌الوقوع استاندار مازندران و جمعی از مسئولین در هفته آتی از این مکان خبر داد و این حرکت را ایجاد تحول خاصی در ساخت یادمان شهدا دانست و ادامه داد: همچنین این موضوع محور اصلی جلسه آینده شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت: امیدواریم این حرکت عاشقانه مردمی که توسط خادمین شهدا رقم خورد ادامه پیدا کند و ما هفت تپه را به برکت خون شهدا احیا ‌کنیم.

سردار ملکی با اشاره به اینکه این حرکت مازندرانی‌ها، مردم و مسئولین خوزستان را نیز پای کار آورد و 15 هکتار زمین در هفت تپه به ما اهدا کردند، گفت: همچنین در منطقه ایلام نیز برای ساخت یادمان شهدای چیلات 100 هکتار زمین به مازندرانی‌ها تعلق گرفت.

وی با اشاره به ساخت منطقه نمادین هفت تپه در زمینی به مساحت دو هکتار در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران از جانمایی المان سردار شهید «جعفر شیرسوار» در این مکان خبر داد و خواستار نامگذاری مکان یا خیابانی به یاد شهدای هفت تپه در سطح شهرستان‌های استان شد و گفت: در این راستان قائمشهر باید پایلوت شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها