رام‌الله: جامعه بین‌الملل دست تروریست‌های اسرائیلی را از مقدسات ما کوتاه کند

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان به دنبال اقدام یک شهرک نشین صهیونیست برای آتش زدن کلیسای الجثمانیه در قدس از جامعه بین المللی خواست، اقدامی عملی برای کوتاه کردن دست تروریست‌های اسرائیلی از مقدسات انجام دهد.
کد خبر: ۴۲۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ - 04December 2020

رام‌الله: جامعه بین‌الملل دست تروریست‌های اسرائیلی را از مقدسات ما کوتاه کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش یک شهرک‌نشین افراطی برای آتش زدن کلیسای «الجثمانیه» در شهر قدس را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «این وزارتخانه، جنایت فجیع یک تروریست یهودی مورد حمایت جنبش شهرک‌سازی یهودی و همه ارکان رژیم اشغالگر در حمله به کلیسای قدس را بسیار خطرناک برمی‌شمرد».

بر اساس این بیانیه، این تروریست یهودی که این بار قلب کلیسای الجثامنیه در قدس اشغالی را هدف گرفت، مورد حمایت رژیم اشغالگر قرار دارد، زیرا این گونه جنایات بارها در مکان های مختلف و به اشکال مختلف تکرار شده است؛ از همین رو ما نیاز به حمایت جامعه بین المللی داریم، چرا که مقدسات مسیحی یا اسلامی ما توسط اشغالگران در معرض خطر قرار گرفته است.

وزارت تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «آتش زدن کلیسا یادآور تلاش‌های متعدد تروریست‌های یهودی در آتش زدن مقدسات اسلامی و مسیحی اعم از مصلاها و عبادتگاه‌هاست».

وزارت تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار گنجانده شدن تروریسم یهودی در فهرست تروریسم بین المللی شد و گفت: «باید با این خطر وجودی، مسئولانه برخورد شود به خصوص که طرف‌هایی رسمی از آن حمایت می‌کنند».

وزارت تشکیلات خودگردان حفاظت از مقدسات قدس را مسئولیت جامعه جهانی خواند و گفت: «اجازه داده نمی‌شود در برابر چنین جرایم فقط سکوت اختیار شود یا به صرف محکومیت اکتفا شود؛ بلکه باید اقدام سریع برای حفاظت از مقدسات دینی انجام شود تا نخستین گام برای گام‌های بزرگ‌تری در حفاظت از اراضی مقدس تحت اشغال برداشته شود».

منابع محلی در قدس اشغالی امروز جمعه خبر دادند که یک شهرک‌نشین صهیونیست سعی داشت کلیسای الجثمانیه در نزدیکی منطقه «جبل زیتون» را به آتش بکشد که با اقدام مسلمانان ناکام ماند.

این شهرک‌نشین وارد کلیسا شده و با ریختن مواد سوختی بر روی صندلی‌های چوبی، سعی داشت این مکان را به آتش بکشد، اما مسلمانان وارد شده و مانع شدند. پس از آن مأموران صهیونیست نیز در پی درگیری رخ داده وارد کلیسا شده و شهرک‌نشین افراطی را نجات داده و با خود بردند.

در پی اقدام ابن شهرک‌نشین صهیونیست، بخش‌هایی از صندلی‌های کلیسا به طور جزئی آتش گرفته و سوختند.

صهیونیست‌ها در سال‌های گذشته بارها به اماکن مذهبی مسلمانان و مسیحیان در قدس اشغالی و کرانه باختری حمله کرده‌ و این گونه اقدامات خود را «پرداخت هزینه» نام گذاشته‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار