مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان تاکید کرد؛

ضرورت تشکیل هیئت امنای یادمان شهدای گمنام تپه نورالشهدای گرگان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: برای تمام یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان، هیئت امنا تشکیل شده و در خصوص یادمان شهدای گمنام تپه نورالشهدای گرگان نیز تشکیل هیئت امنا ضروری است.
کد خبر: ۴۲۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ - 05December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان طی جلسه‌ای با «محمد حمیدی» فرماندار گرگان و رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان گرگان ضمن قدردانی از تلاش فرماندار گرگان در اجرای تمهیدات و مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان و همچنین اهتمام در تشکیل ستاد تدوین نقش و عملکرد شهرستان گرگان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گزارشی از وضعیت تدفین شهدای گمنام در سطح شهرستان گرگان ارائه داد و اظهار داشت: تاکنون در سطح شهرستان گرگان پیکر مطهر 44 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 17 نقطه تدفین شده است.

ضرورت تشکیل هیئت امنای یادمان شهدای گمنام تپه نورالشهدا گرگان

 وی افزود: تنها شهید احراز هویت شده استان شهید «حسین خان احمدی» است که در سال ۹۲ به عنوان شهید گمنام در دانشگاه گلستان خاکسپاری و در سال ۹۴ احراز هویت شد.

کاظمی ‌گفت: از ۱۷ نقطه مورد اشاره تعداد ۱۴ نقطه یادمان شهدای گمنام احداث و در حال بهره‌برداری است و تنها در شهر سرخنکلاته، دانشگاه پیام نور گرگان و آموزشکده فنی مائده یادمان شهدای گمنام ساخته نشده که نیاز به مساعدت و اهتمام فرمانداری در این موضوع خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: تشکیل هیئت امنا برای کلیه یادمان‌های شهدای گمنام در استان و نگهداری و بهر‌ه‌برداری یادمان‌های شهدای گمنام که مصوبه جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است، ضروری است و برای تمام یادمان‌های سطح استان هیئت امنا تشکیل شده و در خصوص یادمان شهدای گمنام تپه نورالشهدای گرگان نیز تقاضای تشکیل هیئت امنا را داریم.

در این جلسه فرماندار گرگان نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه حفظ آثار دفاع مقدس در استان گفت: هیئت امنا یادمان شهدای گمنام در تپه نورالشهدای گرگان بر اساس مفاد آیین‌نامه ابلاغی تشکیل خواهد شد و احکام مسئولیت اعضای هیئت امنا توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان صادر می‌شود.

وی در خصوص یادمان شهدای گمنام شهر سرخنکلاته نیز بیان داشت: پیشنهاد می‌شود یک تحلیل سازه المان با لحاظ کردن ملاحظات میراث فرهنگی و گردشگری استان طراحی شود تا بتوانیم برای ساخت یادمان کمک کنیم و ان شاءالله موارد پیگیری و در سال ۱۴۰۰ نیز یادمان احداث شود.

ضرورت تشکیل هیئت امنای یادمان شهدای گمنام تپه نورالشهدا گرگان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار