مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

بمباران سال 65 شهر اهواز یک جنایت جنگی در عرصه بین‌الملل محسوب می‌شود

سردار «عباس یوسفی» گفت: بمباران همزمان 52 شهر اهواز در سال 65 که به نوعی یک جنایت جنگی در عرصه بین‌الملل نیز محسوب می‌شود باید با زبان بین‌المللی رسانه و تولید محتوای مجازی به صورت گسترده منتشر شود تا هم جنایات رژیم بعث عراق برای همگان نمایان‌تر شود و هم مقاومت مردم اهواز که یک لحظه از دفاع و مبارزه پا پس نگذاشتند.
کد خبر: ۴۲۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ - 05December 2020

بمباران همزمان 52 شهر اهواز یک جنایت جنگی در عرصه بین الملل محسوب می شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان امروز در جلسه هم‌اندیشی برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به سالروز بمباران هوایی همزمان 52 نقطه شهرستان اهواز در پانزدهم آذر سال 1365 اظهار داشت: برخی حوادث زمان جنگ بسیار نادر و کم نظیرند ولی به اندازه کافی در مورد آن ها تولید محتوا نشده است.

وی افزود: بمباران همزمان 52 شهر اهواز که به نوعی یک جنایت جنگی در عرصه بین‌الملل نیز محسوب می‌شود باید با زبان بین‌المللی رسانه و تولید محتوای مجازی به صورت گسترده منتشر شود تا هم جنایات رژیم بعث عراق برای همگان نمایان تر شود و هم مقاومت مردم اهواز که یک لحظه از دفاع و مبارزه پا پس نگذاشتند.

یوسفی گفت: البته کتاب این رخداد مهم توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با تالیف «حبیب پیام» منتشر شده، اما ضرورت دارد که شهرداری اهواز نسبت به انجام کار فرهنگی و نصب یادمان‌هایی در این 52 نقطه، ضمن شناسنامه‌دار کردن این مکان ها، اتفاقات رخ داده در شهر اهواز را به مردم بشناساند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: مطالبه جدی ما در سطح کلانشهر اهواز از همه مسئولان و به خصوص شهردار این است که المان ها و مبلمان شهری مرکز پایتخت دفاع مقدس را در شان و منزلت مقاومت این شهر و استان از لحاظ انجام فضاسازی حوزه دفاع مقدس با رویکرد فرهنگی تقویت کنند.

در 15 آذر سال 65 شهر اهواز مورد حمله هوایی جنگنده​ های عراقی قرار گرفت که در این حملات 52 نقطه شهر اهواز بمباران و بالغ بر 120 نفر شهید شدند. این روز به عنوان یکی از رخدادهای تلخ و البته به یادماندنی دوران دفاع مقدس در تاریخ مقاومت مردم اهواز ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها