پیام تبریک مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز دانشجو

سرهنگ «محسن رشیدی» به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو پیام تبریکی صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ - 05December 2020

پیام تبریک مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت روز دانشجو

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های به مناسبت  فرا‌رسیدن روز دانشجو پیام تبریکی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

روز دانشجو فرصتی دوباره برای بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجویان فرهیخته و نماد روحیه استکبار‌ستیزی، پایداری و شجاعت ملتی است که استقلال طلبی و آزادیخواهی با گوشت و خونشان عجین است. در این روز مردانی غیور و حماسه ساز با  شجاعت مثال‌زدنی، برگ زرینی از تاریخ این مرز و بوم را رقم زدند و نشان دادند که ایستادگی در برابر استکبار جهانی و ایادی‌شان، دلی جسورانه می‌خواهد. در این روز، دانشجویان به اعمال مزدورانه شاه اعتراض و او را دست نشانده دولت آمریکا معرفی کردند.

آنان ثابت کردند که دانشجو، تنها جوینده دانش نیست وهر جا که نیاز باشد، حضور چشم‏گیری دارد و با علمی آمیخته با بصیرت و معرفت هرگز اجازه نخواهد داد  که پرچم استیلای اجنبی بر قله شرف و آزادگی کشورش برافراشته شود.

16 سال 1332 آذر ثابت کرد که قلم‌ها و قدم‌های استوار دانشجو همواره در خدمت استقلال و آزادی کشور است. این روز کربلایی دیگر برای جوانانی  رقم زد که قسم نامه  دفاع  از عزت و شرف  را با خون خود امضاء کردند و نشان دادند که شهادت، زیباترین درس مکتب امام حسین (ع) است که رهروان طریق عشق، ایثار و آزادگی را در هر نقطه از زمان گرد خویش جمع می‌آورد.

‌در وصف جنبش‌های دانشجویی همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند: «جنبش دانشجوئی در کشور ما، در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ی خود، همیشه ضد استکبار،  ضدسلطه، ضداستبداد، ضد اختناق و بشدت عدالتخواه بوده است».

روز دانشجو، روز تأکید بر نقش بی‌بدیل عزم و اراده و مجاهدت‌ها در راه کسب علم و دانش، در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی، در مسیر پیشرفت مادی و معنوی کشور است.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز افتخار آمیز و تبریک آن به جامعه بزرگ دانشگاهی، به‌ویژه دانشجویان ارجمند، فتح قله‌های بلند علمی و سربلندی در همه عرصه‌های داخلی و بین المللی را برای این عزیزیان از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار