بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان به مناسبت روز دانشجو

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ - 05December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت فرا‌رسیدن 16 آذر، روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

16 آذر، روز دانشجو، نقطه عطف فعالیت‌های جنبش‌های دانشجویی و نماد بیداری انسان‌هایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش و نماد همیشه در صحنه و هوشیار بودن دانشجو و دانشگاه در تمامی تحولات کشور است.

در جریان مبارزات منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و در طول چهار دهه حیات پرافتخار نظام اسلامی و در مواقف حساسی مانند دفاع مقدس، جهاد علمی، ترویج فرهنگ اسلامی و‌... همیشه  دانشجوی  مسلمان ایرانی در خط مقدم بوده و نشان داده است که خون و یاد همیشه جاوید شهدای 16 آذر هیچگاه فرو ننشسته و تضعیف نشده است.

در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره حضور دانشجویان چشمگیرتر از دانشجویان در دیگر نقاط جهان است و اکثر امیدهای آینده کشور با تلاش و همت این عزیزان ترسیم خواهد شد، عزیزانی که از گذشته‌های دور، پایه‌های روحیه ظلم‌ستیزی و انقلابی‌گری را در دانشگاه تهرانِ تازه تأسیس آن روزها، بنا نهادند و با نثار خون پاک و روشنگر خویش، دست ملعون استثمارگران این مرزوبوم شریف را رو کردند و طبل رسوایی رژیم منحوس پهلوی و مستکبران آمریکا و انگلیس را در محیط مقدس دانشگاه، کوبنده و محکم بر زمین زدند. 

اکنون پس از گذشت چهل و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نهال انقلاب، درخت تنومندی شده که ریشه‌های آن در اعماق جان‌های مردم خاورمیانه دویده است و صدای آزادی‌خواهی ملت ایران به گوش مردمان سایر کشورها نیز رسیده است. امروز مقاومت در برابر استکبار جهانی به آرزوی بسیاری از ملت‌ها تبدیل شده، در حالی که ایران سرافراز جلوه این مقاومت در سراسر دنیاست.

دانشجویان، نسل فرزانه و آگاه و برگزیده کشورند که استکبارستیزی، آزاداندیشی، آرمان‌گرایی، عدالتخواهی، روحیه جهادی و انقلابی، مطالبه‌گری و دفاع ازحقوق مظلومان و مستضعفان جهان از شاخصه‌های بارز آنهاست، باید با تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) همراه با بصیرت و پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) در گام دوم انقلاب اسلامی درجهت شکوفایی و تحقق این شاخصه‌ها گام بردارند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر و جبهه علم و فناوری و تبریک این روز به دانشجویان و دانشگاهیان اعتقاد دارد که جامعه دانشگاهی قلب تپنده و پویای کشور است و با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علم، با تمام وجود حافظ خون تمام شهدا به ویژه شهدای دانشجو و شهدای هسته‌ای خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار