نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی:

ارزش‌های دفاع مقدس در مقابل تهاجم تبلیغاتی دشمن برای جامعه تبیین شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس خود یک نوع دفاع در مقابل تهاجم تبلیغاتی دشمن است، گفت: باید اهمیت مسئله دفاع و ضرورت آن برای بقاء و حیات و ارزش‌های انسانی در جامعه به درستی تبیین شود.
کد خبر: ۴۲۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ - 05December 2020

ارزش‌های دفاع مقدس در مقابل تهاجم تبلیغاتی دشمن برای جامعه تبیین شودبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، آیت‌الله «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سپاه و بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس خود یک دفاع است، اظهار داشت: در این دنیای جنگ تبیلغاتی و رسانه‌ای امروز باید هدف این دفاع تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه اصل دفاع مسئله‌ای است که در نظام تکوینی و فطرت انسان وجود دارد، گفت: دفاع قراردادی ندارد که براساس آن تقدیس شود، همه‌ موجودات به نحوی از حیات خود دفاع می‌کنند به نحوی که می‌بینیم گیاهان و نباتات هم در برابر آفت‌ها دفاع ویژه خود را دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با اشاره به آیه« وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ»، یاد آور شد: در دین خدا که مطابق با فطرت انسان است، دفاع مسئله‌ای واجب است، چرا که در دنیای امروز بعضی افرادی که خوی شیطانی و وحشی‌گری دارند به طوری که همه چیز را نابود می‌کنند، باید در مقابلشان ایستادگی کرد.

عبادی با تأکید بر اینکه کیفیت دفاع نیاز به تشکیلاتی دارد و این تشکیلات نیاز به رهبر، افزود: اما اصل دفاع یک واجب فطری و علقی است و به طور کلی نیاز به اجازه ندارد.

وی تصریح کرد: وقتی متجاوزی به داخل خانه کسی وارد می‌شود، ارزش‌ها، غیرت و ناموس او را مورد تهاجم قرار می‌دهد، باید آتش به اختیار بود و منتظر اجازه کسی جهت دفاع نماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه باید اهمیت دفاع را در جامعه تبیین کرد، بیان داشت: باید توجه داشت که تمام بقاء و حیات ارزش‌های انسانی بستگی به دفاع دارد و اگر جمعیت عظیم مسلمانان در جهان فقط در همین یک مورد با هم اتحاد می‌داشتند؛ دشمنان برای همیشه ساکت خواهند شد.

عبادی با اشاره به اینکه همواره در طول تاریخ استعمارگران تلاش داشته‌اند که مسلمانان را در جهل و نادانی نگه دارند، خاطرنشان کرد: افرادی که خود را مسلمان می‌دانند ولی در جنگ نیابتی برای اهداف استعماری غرب، بقیه مسلمانان را می‌کشند و از بین می‌برند اما با دشمنان اصلی اسلام کاری ندارند، همچون گروهک‌های داعش، طالبان، القاعده و غیره نادان ترین افراد هستند.

وی تنها دلیل به وجود آمدن این گروهک‌ها را ابله بودن این افرادی که نتوانسته‌اند منشأ اصلی جهاد را تبیین کنند، دانست و افزود: در دنیای امروزی که کفر و الحاد جهت از بین بردن ارزش‌ها و حقوق انسان‌ها با یکدیگر هم دست و مسلح شده‌اند، افرادی که از شعور بالای انسانی و دینی برخوردارند، در مقابل این ظلم مقاومت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی افزود: این افراد به قدر زیادی ارزشمند هستند به طوری که در روایت‌ها آمده افرادی که قبل از ظهور حضرت حجت در راه دین و در راه پیاده کردن ارزش‌های اسلامی مقاومت می‌کنند، ارزش‌شان از خوبان و صالحان بعد از ظهور بالاتر است.

این مسئول با اشاره به اینکه در روایات بالاتر از شهادت نیز آمده است، گفت: بالاتر از شهیدان افرادی هستند که  در راه رسیدن به خدا و دفاع از حق در کنار شهیدان جهاد کرده اما زنده مانده و در زندگی نیز ترک همه امور دنیایی کردند و فقط عاشق وصال پروردگاراند.

وی خاطرنشان کرد: برای گرامیداشت دفاع مقدس علاوه بر اینکه یاد شهیدان باید همواره زنده نگه داشته شود از این شهیدان زنده و افرادی که همواره در راه شهدا ثابت قدم مانده‌اند، باید تجلیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار