مسئول بسیج سازندگی سپاه لرستان خبر داد؛

توزیع ۱۱۲ هزار بسته معیشتی در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در لرستان

سرهنگ «احسان جهانبخش» با اشاره به کمک بسیج سازندگی به آسیب دیدگان از کرونا، گفت: در این راستا در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه ۱۱۲ هزار بسته معیشتی در سطح استان لرستان توزیع شد.
کد خبر: ۴۲۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ - 05December 2020

توزیع یکصد و 12 هزار بسته معیشتی در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در لرستان

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ «احسان جهانبخش» مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در  جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف استان، اظهار داشت: از سال ۹۶ تا ۹۹، هزار و ۴۳۶ پروژه عمرانی و معیشتی در سطح استان عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها توسط بسیج سازندگی و با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اجرایی شده‌اند، عنوان کرد: البته این پروژه‌ها با شیوه جهادی عملیاتی شده‌اند و اگر غیر از این بود شاید اعتبار صرف شده برای آنها چندین برابر می‌شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، بیان داشت: احداث راه روستایی، کانال آب بر، اصلاح چشمه‌ها و قنوات، ساخت خانه محرومان و… بوده است.

جهانبخش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۳۵ واحد خانه برای مددجویان کمیته امداد استان در حال ساخت داریم، تصریح کرد: این خانه‌ها تا حدود سه ماه آینده تحویل داده خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس توافق نامه منعقد شده با کمیته امداد، طی دو تا سه سال آینده چندین هزار خانه برای مددجویان ساخته می‌شود، ادامه داد: این امر با توان بسیج سازندگی استان عملیاتی خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه دستور العمل جهش تولید را در استان بومی‌سازی کرده‌ایم، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته، بخشی از پروژه‌های با محوریت محرومیت زدایی در روستاها و حاشیه شهرها در این حوزه از سوی بسیج سازندگی عملیاتی می‌شوند و.این پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به انجام مطالعات حوزه آب از سوی بسیج سازندگی استان، گفت: لرستان با ۱۲ میلیارد متر مکعب روان آب، دومین و یا سومین استان پر باران کشور است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه با وجود این ظرفیت‌های آبی، باید میانگین اراضی آبی کشاورزی در لرستان بالاتر از کشور باشد، تصریح کرد: میانگین اراضی آبی در کشور ۴۳ درصد است و این در حالیست که این عدد در لرستان ۲۳ درصد است.

جهانبخش با بیان اینکه ۱۵ درصد روان آب کشور مربوط به لرستان است، ادامه داد: این در حالیست که لرستان در این حوزه و استفاده از این ظرفیت‌های آبی عقب ماندگی دارد.

وی، اضافه کرد: احداث ایستگاه‌های پمپاژ آب، کانال‌های آب بر کشاورزی و… در لرستان یک ضرورت است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه شعار جهش تولید با آبرسانی به اراضی کشاورزی می‌تواند محقق شود، گفت: ما یک چشم انداز بلند مدت در این زمینه داریم.

جهانبخش بیان داشت: استاندار لرستان نیز به بسیج سازندگی مأموریت داده که اطلس محرومیت استان تدوین شود و با استفاده از این اطلس، اولویت‌ها در خدمت رسانی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به کمک بسیج سازندگی به آسیب دیدگان از کرونا، گفت: در این راستا در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه یکصد و 12 هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه این بسته‌های معیشتی در قالب ایجاد یک بانک اطلاعاتی در سطح استان توزیع شد، ادامه داد: در این راستا ۷۶ هزار نفر سرپرست خانوار در این بانک اطلاعاتی ثبت نام شد.

جهانبخش با بیان اینکه در مجموع ۵۱ میلیارد تومان در مرحله اول کمک مومنانه داشته‌ایم. تصریح کرد: همچنین طبخ ۳۰۰ هزار غذا با نظارت دانشگاه علوم پزشکی، توزیع ۲۳۷ جهیزیه، توزیع ۱۰ هزار و ۴۹۵ بسته لوازم التحریر، توزیع ۱۸۵ هزار بسته بهداشتی و… از دیگر اقدامات صورت گرفته در ایام کرونا بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به راه انداری قرارگاه شهید سلیمانی، بیان داشت: در این راستا کمیته‌هایی تشکیل شد که بسیج سازندگی مسئول کمیته حمایتی و قرنطینه خانگی است.

این مسئول با بیان اینکه در این مرحله تا کنون ۲۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده، متذکر شد: توزیع جهیزیه، بسته‌های لوازم التحریر و… نیز در این مرحله انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها