استاندار مرکزی مطرح کرد؛

تاثیر موزه دفاع مقدس استان مرکزی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

استاندار مرکزی گفت: موزه دفاع مقدس استان مرکزی امروز به یک مرکز فرهنگی تاثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۲۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ - 05December 2020

موزه دفاع مقدس استان مرکزی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اثر گذار است

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، «سیدعلی آقازاده» استاندار مرکزی در بیست و هشتمین نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تلاش‌های زیادی برای تکمیل و پیشرفت موزه دفاع مقدس انجام دادند که قابل تقدیر و لازم است این تلاش‌ها مستمر و ادامه‌ دار باشد.

وی افزود: تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در این بازه زمانی کوتاه نشان از جدیت مسئولین استان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس دارد که کاملا قابل تقدیر است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی امروز افتخار این را دارد که مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان را برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت را راه اندازی کرده و مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان امروز یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان است.

وی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس استان مرکزی امروز به یک مرکز فرهنگی بسیار تاثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شده است، افزود: امروز آحاد و اقشار مختلف مردم در همه رده‌های سنی می‌توانند از این مرکز فرهنگی بازدید داشته باشند.

استاندار مرکزی با اشاره به روند تکمیل موزه و ضرورت تأمین اعتبارهای مورد نیاز بیان کرد: تا پایان سال مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نیازمند این است که اعتباراتی به آن تزریق شود تا بتوانند کارهای مهمی که نیمه کاره هستند به اتمام برسانند.

وی افزود: در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ شورای شهر و شهرداری باید برنامه ریزی‌های لازم را جهت اختصاص بودجه به این مرکز داشته باشند؛ چراکه بارها تمایل شورا و شهرداری برای تکمیل این مرکز فرهنگی اعلام شده و همچنین فرمانداری اراک باید از اعتبارات شهرستان اراک برای تکمیل برخی از امورات مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان در نظر بگیرد و استان هم نیاز است برنامه ریزی‌های لازم برای اختصاص بودجه در شورای برنامه ریزی استان انجام شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات استانی و ملی در سال ۱۴۰۰ باید نتیجه آن تکمیل پروژه‌های مهم مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان باشد و به غیر از ساختمان گالری کلیه امور باید تا نیمه اول سال آینده تکمیل شوند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار