رئیس پلیس پیشگیری ناجا عنوان کرد؛

تحقق سند چشم‌انداز پلیس در گرو هوشمندسازی

سردار معصوم‌بیگی تحقق سند چشم‌انداز پلیس را در گرو هوشمندسازی دانست و گفت: هوشمندسازی پلیس ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که موجب اشراف بر مأموریت‌ها، تسریع در خدمات‌دهی و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ - 06December 2020

تحقق سند چشم انداز پلیس در گرو هوشمندسازی/ هوشمندسازی ضرورتی اجتناب ناپذیربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی معصوم‌بیگی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در اختتامیه کارگاه آموزشی سامانه‌های انتظامی پلیس پیشگیری ناجا که برای حدود ۵۰۰ نفر از مدیران و کاربران این حوزه در سراسر کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در سند چشم‌انداز پلیس مؤلفه‌های مهمی وجود دارد که محقق شدن آن بستگی به این دارد که حوزه فناوری را جدی بگیریم و هوشمندسازی پلیس را که از سوی فرمانده ناجا به‌عنوان اولویت در نیروی انتظامی مطرح شده است، به جد پیگیری کنیم.

وی بخشی از مؤلفه‌ها در سند چشم‌انداز پلیس را توانا در تولید علوم پلیسی، برخورداری از سامانه جامع، بهره‌مندی از دانش و فناوری، پویا و کارآمد، تأمین‌کننده امنیت اجتماعی، نوآور و مظهر اقتدار عزت و رحمت برشمرد و افزود: محقق شدن این‌ها در گرو استفاده از فناوری و هوشمندسازی پلیس است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین پلیس از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر هستند و باید با سرعت آن را پیگیری و محقق کرد و بسترها، تجهیزات، تکنولوژی مربوط به آموزش، فرهنگ استفاده از فناوری و... را در حوزه پلیس پیشگیری، با تمرکز بر کلانتری و پاسگاه‌ها تکمیل و عملیاتی کنیم.

این مقام ارشد انتظامی ناجا توجه به ابعاد نرم‌افزاری در فناوری، توجه به اقدامات ایجابی و سلبی، نظارت پلیس در انضباط اجتماعی و جنبه‌های مراقبتی از شهروندان، تعامل پلیس با نهاد‌ها و سازمان‌ها‌ی دولتی و مرتبط در تولید و حفظ امنیت را از مأموریت‌های پلیس برشمرد و افزود: با استفاده از بستر‌های فناوری و هوشمندسازی پلیس، می‌توانیم بگوییم که پلیسی مقتدر و مشرف بر مأموریت داریم.

سردار معصوم‌بیگی بیان کرد: الزام و پیش‌نیاز امنیت و اقتدار، بی‌تردید در حوزه فناوری و هوشمندسازی است؛ اگر بخواهیم از سطح امنیت عمومی مراقبت شود و مستمراً بر مأموریت‌ها نظارت داشته باشیم، باید حوزه فناوری و هوشمندسازی را تقویت کنیم.

وی به‌کارگیری فناوری‌های نوین و تکنولوژی روز در جریان مأموریت‌ها را مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به‌روز در پیشبرد مأموریت‌ها و موفقیت‌های سازمانی بسیار حائز اهمیت است؛ سرعت و صحت عمل در کنار دقت در انجام وظایف با بهره‌گیری از فناوری‌های به‌روز و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین موجب جلب اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی ناجا می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: وظیفه مدیران است که فرهنگ استفاده از فناوری را تقویت و بر استفاده از سامانه‌ها و زیرسامانه‌هایی که عملیاتی شده و خواهد شد، نظارت لازم را داشته باشند. در این کارگاه آموزشی نحوه استفاده و کارکرد تعدادی از سامانه‌ها و زیرسامانه‌هایی که در پلیس پیشگیری در مرحله نهایی شدن است، آموزش داده شد.

انتهای پیام/ 241

پربیننده ها
آخرین اخبار