رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع):

«استقلال دفاعی» اکسیر استقلال در همه ابعاد است

سردار حسنی‌ آهنگر گفت: برای تحقق شعار انقلاب اسلامی باید ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را نیز در نظر گرفت که می‌توان در این مسیر الگوی استقلال دفاعی را به کار برد، استقلال دفاعی اکسیر استقلال در همه ابعاد است.
کد خبر: ۴۳۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸ - 06December 2020

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع): در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند الگو هستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا حسنی‌ آهنگر» رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) امروز در مراسم گرامی‌داشت روز دانشجو و بزرگداشت شهید «فخری‌زاده» که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: امسال با دستور سردار «سلامی» فرمانده کل سپاه جامعه هدف دانشگاه امام حسین (ع) بیشتر شده و نزدیک به ۷۰ دانشجوی دکتری و بیش از ۷۰۰ دانشجوی ارشد وارد دانشگاه شدند که جامعه هدف خوبی را در سال ۱۳۹۹ برای اقدامات پژوهشی برای ۷۰ مرکز علمی و پژوهشی به شمار خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه در صدد هستیم دانشگاه ایفای نقش جدی در زمینه تحقق بیانیه گام دوم داشته باشد، بیان کرد: بیانیه گام دوم صورت مسأله اصلی ما در دانشگاه است. هر انقلابی برای ادامه راه به یک نقشه جامع نیاز دارد؛ از این‌رو بعد از قانون اساسی، این بیانیه را نسخه جهانی شدن انقلاب اسلامی قلمداد کردیم.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه چهار عظمت بزرگ از جمله پیروزی اتقلاب، مسیر طی‌شده، آرمان ایجاد تمدن اسلامی و به‌کارگیری جوانان انقلابی برای تحقق این چشم‌انداز در این سند از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شده است که به دنبال آن هستیم، گفت: بررسی جبهه توانمندی‌ها و شناسایی جبهه دشمن را برای تحقق این بیانیه به‌عنوان مسیر حرکت خود در نظر گرفتیم.

سردار حسنی‌ آهنگر با بیان اینکه نیازمند این هستیم که الگو‌ها و مکتب‌های مبتنی بر اندیشه اسلام را شناسایی کنیم، افزود: در این حلقه اساتید و دانشجویان نقش مهمی خواهند داشت تا میدان‌دار هشت تا ۱۰ میلیون جوان ایرانی در کشور باشند تا با شتاب بیشتر از دوران آغاز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر شتابی نیازمند تغییر سرعت است، گفت: باید نیروی بیشتری را وارد کارزار کنیم تا سرعت حرکت برای تحقق تمدن جهانی شتاب پیدا کند که این سرعت در اختیار جوانان است و برای به‌کارگیری جوانان در تحقق بیانیه گام دوم نیازمند الگو هستیم؛ زیرا با ساختار‌ها و نظامات غربی نمی‌توانیم این مسیر را طی کنیم.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه جوانان میدان‌دار دفاع مقدس بودند، تصریح کرد: برای تحقق شعار انقلاب اسلامی باید ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را نیز در نظر گرفت که می‌توان در این مسیر الگوی استقلال دفاعی را به کار برد، استقلال دفاعی اکسیر استقلال در همه ابعاد است.

سردار حسنی آهنگر با اشاره به ضرورت ایجاد جهاد علمی در کشور گفت: از سال ۱۳۷۲ این مدل در دانشگاه جامع امام حسین (ع) مطرح شده است که می‌تواند برای تحقق بیانیه گام دوم مؤثر باشد.

انتهای پیام/ 241

پربیننده ها
آخرین اخبار