«فالح الفیاض» اعلام کرد؛

توطئه چینی برای خدشه دار کردن وجهه حشدالشعبی

رئیس سازمان حشدالشعبی در عراق نسبت به توطئه چینی برای خدشه دار کردن وجهه این نیروها هشدار داد.
کد خبر: ۴۳۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ - 06December 2020

توطئه چینی برای خدشه دار کردن وجهه حشدالشعبیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اخبار العراق، «فالح الفیاض» رئیس نیروهای حشدالشعبی عراق اعلام کرد که توطئه‌هایی برای خدشه دار کردن وجهه این نیروها در جریان است.

وی افزود: رزمندگان حشدالشعبی، مدافع ملت عراق و مطالبات برحق آنها باقی خواهند ماند.

الفیاض با اشاره به شهادت احمد المهنه عکاس وابسته به نیروهای حشدالشعبی بیان کرد: احمد المهنه عکاس حشدالشعبی در حال پوشش مطالبات مشروع ملت عراق در میادین اعتراضات به شهادت رسید.

وی ادامه داد: برخی می‌خواهند که حشدالشعبی را مخالف معترضان نشان دهند، اما این خیال باطلی است، زیرا حشدالشعبی مدافع واقعی ملت عراق و بیان کننده واقعی خواسته‌های آن‌ها خواهد بود.

الفیاض تاکید کرد که نیروهای حشدالشعبی ابزار سرکوبگری یا ابزاری در دست یک ظالم یا فاسد نیستند، بلکه برای گسترش آرامش و ثبات در کشور تلاش می‌کنند.

پیش از این نیز «نجاح الشمری» وزیر دفاع سابق عراق، در نخستین کنفرانس نیروهای حشدالشعبی مرتبط با عتبات مقدس در نجف اشرف اعلام کرده بود که این نیروها عراق را از احتمال فروپاشی نجات دادند.

وی به فتوای مرجعیت دینی عراق برای اعزام مردم به جبهه‌های نبرد با عناصر تروریستی داعش اشاره کرد.

الشمری بیان کرد: فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق معادلات نظامی را تغییر داد. تسلط عناصر داعش بر شهر موصل باعث ایجاد سردرگمی شد و در این وضعیت، حشدالشعبی نه‌تنها عامل توازن بلکه تبدیل به عامل مهمی در استراتژی‌های عراق شد.

وی ادامه داد: فتوای مرجعیت دینی و حضور نیروهای حشدالشعبی، طرح وحدت ملی را پایه ریزی و توطئه‌های طایفه‌ای را خنثی کرد.

این مقام سابق عراقی بیان کرد: نیروهای حشدالشعبی تنها یک نیروی عملیاتی نیستند، بلکه نقش نجات بخش را در برابر احتمال سقوط کشور در یک برهه تاریخی حساس ایفا کردند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار