وزیر خارجه اردن:

استراتژی واضحی برای حل‌ و فصل بحران سوریه وجود ندارد

وزیر خارجه اردن در سخنانی تأکید کرد که در حال حاضر هیچ استراتژی واضحی برای حل و فصل بحران سوریه دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۴۳۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ - 06December 2020

استراتژی واضحی برای حل‌ و فصل بحران سوریه وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العهد، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در سخنانی جدیدترین مواضع این کشور در قبال بحران سوریه را اعلام کرد. وی در این خصوص گفت: در حال حاضر هیچ استراتژی واضحی برای حل و فصل بحران سوریه دیده نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه اردن در ادامه گفت: حل و فصل بحران سوریه نیازمند مذاکرات سیاسی جدی است. بحران سوریه، راهکار نظامی ندارد و باید از طریق راهکار سیاسی حل و فصل شود.

پیشتر نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، ایالات متحده آمریکا را عامل تشدید بحران سوریه معرفی کرده بود. وی در این خصوص گفت: آمریکایی‌ها به صورت غیرقانونی به حضور نظامی خود در سوریه ادامه می‌دهند.

لاوروف در همین راستا تأکید کرد: متأسفانه آمریکایی‌ها همچنان به مانع تراشی در مسیر حل و فصل سیاسی بحران سوریه ادامه می‌دهند. واشنگتن از گروه‌های مسلح جدایی‌طلب استفاده ابزاری کرده و آن‌ها را به ایستادن در برابر دمشق تحریک می‌کند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه یادآور شد: کشور‌های غربیِ متحد واشنگتن نیز سیاست مشابهی را در قبال سوریه در پیش گرفته اند و در واقع، سیاست آن‌ها در قبال دمشق، تکیه بر معیار‌های دوگانه است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار