معرفی کتاب؛

«مرواريدهای كِيو»

کتاب «مرواریدهای کیو» يادنامه شهدای دانشجوی استان لرستان است که به قلم «پروانه قبادی‌کیا» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۴۳۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ - 06December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، کتاب «مرواريدهای كِيو» يادنامه 94 شهيد دانشجوی استان لرستان است که به قلم «پروانه قبادی کیا» به رشته تحریر در آمده است.

این کتاب 736 صفحه‌ای را نشر شاهد با حمایت بنياد شهيد و امور ايثارگران استان لرستان، سال  1392 در تیراژ 3000 نسخه منتشر کرد.

در این کتاب علاوه بر مختصری از زندگینامه، تصاوير، اسناد، خاطرات، وصايا، دست نوشته و ساير اسناد فرهنگی  دانشجویان شهید استان لرستان آمده است. نگارنده با مراجعه به اسناد و استفاده از پرونده فرهنگی شهدا در بنياد شهيد و امور ايثارگران و همچنين مصاحبه با خانواده معظم شهدا این اطلاعات را جمع آوری کرده است.

برشی از متن کتاب:

آن منطقه  توسط دشمن بمباران شیمیایی شد. حمیدرضا که در آمبولانس حامل دارو برای مجروحین بود. پیاده شد و با از خود گذشتگی هر چه تمامتر به عنوان امدادگر به کمک و امداد مردم و رزمند گان پرداخت. او از دل و جان به مجروحین و آسیب دید گان یاری می‌رساند و از خود جان فشانی نشان می‌داد و اصلا توجهی به حال خود نداشت. او آنچنان در آن منطقه به زخمی‌های بمباران امدادگری کرد که خود نیز به ناگاه به علت استنشاق گاز شیمیایی مسموم شد و در کنار زخمی‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار