بازنشر/ فرمانده نهاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تولید۹۰ درصد تجهیزات نیروی هوایی در داخل کشور

امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به توانمندی نیروی هوایی ارتش در ساخت تجهیزات مورد نیاز گفت: امروز ۹۰ درصد تجهیزات ما در حوزه‌های مختلف قطعات هواپیما، مهمات، موشک، سامانه‌های جنگال، رادار و... در داخل تولید می‌شود.
کد خبر: ۴۳۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷ - 07December 2020

تولید۹۰ درصد تجهیزات نیروی هوایی در داخل کشورامیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به نقش نیروی هوایی در رزمایش «ذوالفقار ۹۹» اظهار داشت: در این رزمایشِ کاملاً موفقیت‌آمیز، تسلیحات بومی مورد تست عملیاتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های بارز این رزمایش شرکت نیروهای چهارگانه ارتش بود که نیرو‌های هوایی، زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی همه در آن حضور داشتند و این رزمایش در واقع صحنه واقعی نبرد را ترسیم کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: هماهنگی و اجرای عملیات مشترک در این رزمایش سبب شد تا پیچیدگی در حوزه کنترل و فرماندهی متعادل‌تر شود؛ چراکه در شرایط بحث کنترل فرماندهی مؤثر بشترین اهمیت را دارد و ما در این رزمایش توانستیم  با هماهنگی کامل عملیات‌های مختلف را انجام دهیم.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه نیروی هوایی در این رزمایش به موفقیت‌های قابل توجه و رکورد‌های خوبی دست یافت، افزود: نیروی هوایی در این رزمایش علاوه بر ماموریت‌های خود، ماموریت پشتیبانی از نیرو‌های زمینی، دریایی و انجام عملیات‌های پدافندی برای مقابله با هواپیما‌های دشمن انجام داد و عملکرد مطلوبی از خود به جای گذاشت؛ همچنین ما چندین عملیات مختلف را در این رزمایش تمرین، سورتی‌های پروازی را بین این ماموریت‌ها تقسیم و کنترل فرماندهی را برای اجرای همزمان عملیات‌ها تنظیم کردیم.

فرمانده نهاجا با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال است که کشور ما در شرایط تحریمی به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: امروز ۹۰ درصد تجهیزات ما در حوزه‌های مختلف قطعات، مهمات، موشک و سامانه‌های جنگال، رادار و... در داخل تولید می‌شود و هر روز نیز این تجهیزات و مهمات بهینه‌سازی می‌شوند و ارتقا می‌یابند که این روند دائمی و مستمر است.

انتهای پیام/ 221

پربیننده ها