دهمین یادواره 500 شهید سادات استان قم برگزار شد

دهمین یادواره 500 شهید سلالة السادات استان قم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، پیشکسوتان دفاع مقدس و زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ - 11March 2015

دهمین یادواره 500 شهید سادات استان قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حجت الاسلام صالحی خوانساری طی سخنانی در دهمین یادواره 500 شهید سادات استان قم با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه شوری ابراز داشت: اجر و مزد رسالت، در محبت و دوستی دائمی خاندان پیامبر(ص) خلاصه میشود، محبتی که رابطه محب و محبوب و اطاعت محب از محبوب را به دنبال دارد.

وی با طرح این سوال که اگر قرار باشد کسی در راه دین فدا شود، چه کسانی سزاوار ترند، خاطرنشان ساخت: سادات و ذراری نبی مکرم اسلام(ص) به این کار سزاوار ترند زیرا در جریان عاشورا نیز اولین فردی که از بنی هاشم به شهادت رسید، حضرت علی اکبر(ع) بود.

سخنران مراسم در ادامه با اشاره به ویژگیهای سادات شهید گفت: شهدای سادات هم از ذریه پیامبر بزرگوار اسلام هستند و هم در راه دفاع از دین و ارزشهای اسلامی، در خون خود غلتیدند.

وی با بیان این نکته که شهدا زنده و نزد پروردگارشان متنعم از رزق الهی هستند، ابراز داشت: ما امروز استقلال و عزت جامعه خود را مدیون شهدا هستیم و البته به سادگی نمیتوان به عظمت مقام شهدای عزیز پی برد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران طی سخنان کوتاهی با بیان اینکه ما هر چه داریم به برکت شهدا و ایثارگران است، ابراز داشت: درباره عظمت خانوادههای معظم شهدا سخن گفتن آسان نیست در جایی که حضرت امام(ره) وقتی در برابر خانوادههای شهدا قرار میگرفتند، میفرمودند: من احساس عجز میکنم.

اهداء لوح تقدیر به تعدادی از پدران بزرگوار شهدا و رونمایی از کتاب "ستارگان زهرایی" ویژه وصیتنامه و زندگی نامه 500 شهید سادات استان قم توسط تولیت مسجد مقدس جمکران، همچنین خاطره گویی حاج حسین کاجی درباره شهدا و رزمندگان اسلام و توسل به حضرت زهرا(س) بخش های دیگری از این مراسم بود.

رضا حافظی جانشین فرماندهی سپاه استان قم نیز در این مراسم حضور داشت.

در پایان این مراسم، دعای پرفیض توسل با حضور خانوادههای معظم شهدا و زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران قرائت شد.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار