رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

تاریخ توصیفی دفاع مقدس تدوین شود

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: باید در جهت انجام تاریخ توصیفی و جامع دفاع مقدس حرکت کنیم که این حرکت نیاز به یک فرآیند مشخص دارد تا بتوانیم در این مسیر گام‌های استواری برداریم.
کد خبر: ۴۳۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ - 07December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در دیدار با کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان با اشاره اینکه هر چه امروز داریم از برکت رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا است که در جهت حفظ امنیت این کشور جان خود را در طبقه اخلاص گذاشتند اظهار داشت: کارکنان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس در مکانی خدمت می کنند که خدمت به شهدا محسوب می شود و ما باید هر چه‌ توان داریم، در جهت معرفی و سیره شهدا گام بداریم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: ابعاد و اهداف همه شهدا که در راس این عزیزان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است، باید به جامعه و نسل های آینده شناسانده شود.

بایرامی با اشاره به اینکه در جامعه امروز افکار و نقطه نظرات متفاوت وجود دارد، ولی در مورد شهدا و به خصوص شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی همه یک نگاه و یک نظر را دارند متذکر شد: این شهید عزیز چون مردمی بود و با اخلاص در انجام ماموریت‌ها و فعالیت هایش عمل می کرد و خداوند چنان عزتی به سردار مقاومت عطا کرد که جهانیان نیز این شخصیت بزرگ را می شناسند و به ایشان افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس، افزود: در حوزه دفاع مقدس کارهای زیادی از جمله فیلم، سریال و چاپ کتاب انجام شده، ولی کافی نیست و اینها تنها به گوشه‌ای از تاریخ دفاع مقدس پرداخته شده است که باید آن را غنی تر کنیم.

سرهنگ«عباس بایرامی» با کارکنان اداره کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان دیدار و گفتگو کرد//در حال ویرایش

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بیان داشت: در حوزه ادبیات کودک و دفاع مقدس باید قوی عمل کنیم، زیرا بسیاری از محتواهایی که در مهدکودک ها ارائه می شود مناسب نیستند و در این حوزه باید نویسندگان بیشتری پرورش داده شوند.

بایرامی با بیان اینکه در حوزه دانشنامه، دایرة‌المعارف دفاع مقدس و تاریخ شفاهی حرکت‌های خوبی صورت گرفته است عنوان کرد: هر استان نیاز دارد که در حوزه دفاع مقدس یک حرکت ماندگار انجام دهد و شاخص‌های استان را در یک جا شناسایی، تدوین و چاپ کند و در اختیار عموم و نسل‌های آینده بگذارد تا همگان با مطالعه این اثر فاخر تاریخ دفاع مقدس آن استان را بهتر بشناسند.

وی با بیان اینکه تاریخ تحلیلی دفاع مقدس در حال انجام است ادامه داد: باید در جهت انجام تاریخ توصیفی و جامع دفاع مقدس نیز حرکت کنیم که نیاز به یک فرآیند مشخص است که بتوانیم استوار در این مسیر هم قدم برداریم.

سرهنگ«عباس بایرامی» با کارکنان اداره کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان دیدار و گفتگو کرد//در حال ویرایش

در ادامه رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از نزدیک با فعالیت های صورت گرفته در بخش های مختلف اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان آشنا شد و سرهنگ «محمود مهدوی فرد» در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار