مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد خبر داد؛

جشنواره اوج هنر ویژه کنگره ۴ هزار شهید استان یزد برگزار می‌شود

«علی محمد پارسائیان» مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد گفت: از تمام هنرمندان استان یزد دعوت می‌کنیم در جشنواره اوج هنر ویژه کنگره ۴ هزار شهید استان یزد شرکت کنند.
کد خبر: ۴۳۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ - 07December 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «علی‌محمد پارسائیان» در آیین افتتاحیه جشنواره مجازی اوج هنر ویژه کنگره ۴ هزار شهید استان یزد گفت: از تمام هنرمندان استان یزد دعوت می کنیم در جشنواره اوج هنر ویژه کنگره ۴ هزار شهید استان یزد شرکت کنند. در این راستا تلاش شده همه رشته ها درگیر شده و تولیداتی در این زمینه داشته باشند.
 
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد اظهار کرد: انشاالله با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد برگزاری یک رویداد مجازی پربار باشیم. امیدوارم کاری که انجام می‌دهیم مرضی رضای حق و شهدا بخصوص شهید ترور شهید فخری زاده باشد.
 
«مجید جوادیان‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: در برهه های سخت نظیر زمان جنگ جوامع به اصل خود باز می گردند و تحولی اساسی در درون جوامع به وجود می‌آید فلذا این برهه زمان خوبی برای خلق آثار هنری است.
 
رئیس کمیته هنری کنگره 4 هزار شهید استان یزد اظهار کرد: استان یزد امروز وجهه جهانی شدن را دارد. یکی از وجوه شهر جهانی دفاع مقدس است که در آن برهه استعدادهای جامعه خود را نشان می دهد. فرهنگ جوامع از جمله یزد نیز در خلال دفاع مقدس ظهور و بروز خوبی پیدا کرد.
 
این مقام مسئول تاکید کرد: باید تولیدات هنرمندان ما در کنگره شهدای امسال یک گفتمان و یک ادبیات ماندگار ایجاد کند. تمام برنامه های ما باید با این رویکرد گفتمان‌سازی تعریف شود.
 
جوادیان زاده گفت: با توجه به اینکه امسال در شرایط کرونایی قرار داریم برنامه ها باید ویژگی خلاقیت را نیز داشته باشد. همچنین در حوزه‌های مختلف از جمله هنرهای جدید نیز ورود کرده ایم. زیرا همانطور که می دانید استان یزد از سال ۹۷ به عنوان پایتخت هنرهای جدید کشور شناخته شد.
 
وی اظهار کرد: در بحث خوشنویسی که هنر اول جهان اسلام است جشنواره خوشنویسی آثار شهید «پاک نژاد» را خواهیم داشت. همچنین چندین اثر در حوزه های سرود و فیلم کوتاه نیز تدارک دیده شده است. در پایان نیز ویژه‌نامه ای دو جلدی از مقالات، آثار و دلنوشته های این کنگره به طبع خواهد رسید و انشالله ماندگار خواهد شد.
 
در پایان این مراسم استودیو گلبانگ سازمان بسیج هنرمندان نیز افتتاح شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها