معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح‌الله تشریح کرد؛

جزئیات طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی

سرهنگ میرعباسی در نشست تخصصی قرارگاه جهادی سلامت محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی، جزئیات طرح شهید سلیمانی را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۳۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ - 07December 2020

جزئیات طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی تشریح شد

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار سید «جواد میرعباسی» معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی در نشست تخصصی قرارگاه جهادی سلامت محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی به شکل محله‌محور، سه تیم اصلی در محلات که شامل تیم‌های مراقبتی، تیم‌های حمایتی و تیم‌های نظارتی هستند، تشکیل شده که تمامی افراد در تیم‌ها سازماندهی و آموزش‌های آن‌ها نیز انجام شده است.

وی افزود: بسیجیان و جهادگران، موسسه های مردم‌نهاد و سایر گروهای مردمی از جمله اعضای اصلی تیم مراقبتی هستند که تقسیم کار تیم های مراقبتی مبتنی بر نظام شبکه بوده و به ازای هر ۲۵ هزار نفر، دو پایگاه سلامت، یک پزشک متخصص و پنج مراقب سلامت فعالیت خواهند کرد.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله بیان کرد: توزیع کمک های مومنانه مردمی و سازمان ها و نهادها در جمعیت آسیب‌پذیر از مهمترین وظایف تیم های حمایتی است که با محوریت بسیج و مساجد با هدف تحقق مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت های مردمی دنبال می شود.

میرعباسی ادامه داد: همچنین نظارت بر مراکز ارائه خدمات، تهیه و توزیع مواد غذایی و واحدهای صنفی با مشارکت هلال احمر، اصناف، بسیج و گروه های مردمی با محوریت کارشناس های بهداشت به‌عنوان سرتیم نظارت از مهمترین وظایف تیم‌های نظارتی است.

وی با اشاره به وظایف تیم های تخصصی بیان کرد: مشارکت در آموزش عمومی، غربالگری شفاهی خانوار دارای موارد مثبت و بررسی وضعیت بیمار و علائم بیماری در افراد در تماس نزدیک، ترغیب استفاده از سامانه ۴۰۳۰، تهیه لیست افراد در معرض خطر، مراجعه به منازل دارای بیمار تست مثبت برای رهگیری و انجام نمونه‌گیری درب منزل و آموزش اطرافیان، ارائه خدمات فعال مراقبتی و پزشکی برای گروه های در معرض خطر، بیماران ترخیص شده از بیمارستان، تأمین داروی مورد نیاز بیماران مطابق آخرین دستورالعمل، معرفی خانواده ها و بیماران نیازمند به تیم حمایتی، ارجاع فرد مبتلا به مرکز یا بیمارستان ویژه کرونا، اطمینان از ارائه خدمات اساسی مانند مادر و کودک و ثبت و ارائه گزارش خدمات انجام شده و هماهنگی با تیم های حمایتی و نظارتی از مهمترین وظایف عملیاتی تیم مراقبتی است.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله افزود: مسئولیت تیم‌های مراقبتی با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت است که کارها و فعالیت ها به شکل مشارکتی با بسیج انجام می شود.

وی اضافه کرد: تهیه نقشه محله و مشخص کردن مناطق پر خطر و پرتردد محله، مشخص کردن افراد در معرض خطر، جمع‌آوری کمک های مردمی و خیّرین، تعیین نیازهای مردم در قرنطینه معکوس، هماهنگی برای تعیین محل و راه اندازی قرنطینه عمومی، توزیع بسته های حمایتی از جمله بهداشتی، درمانی و دارویی، همکاری در آموزش عمومی جامعه ، تسهیل در تدارکات تیم های مراقبتی و نظارتی، ثبت و ارائه گزارش‌های خدمات انجام شده از مهمترین وظایف عملیاتی تیم حمایتی است.

میرعباسی بیان کرد: مسئولیت تیم های حمایتی با بسیج مستضعفین و محوریت کار با بسیج سازندگی است که با مشارکت همه سازمان ها و نهادها انجام می شود.

وی ادامه داد: تهیه لیست اماکن عمومی و مراکز فروش مواد غذایی با همکاری کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای محله، اطمینان از ثبت نام اصناف و واحدها در درگاه سلامت و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، ارزیابی و نظارت بر اماکن، ادارات و مراکز خدمات مردمی، ارجاع موارد مشکوک به تیم های مراقبتی و افراد نیازمند به تیم های حمایتی، آموزش عمومی واحدهای صنفی، ضد عفونی اماکن و محل های تجمعی بر اساس دستورالعمل و ثبت و ارائه گزارش‌های خدمات انجام شده از مهمترین وظایف عملیاتی تیم نظارتی است.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله خاطرنشان کرد: مسئولیت تیم های نظارتی با بهداشت محیط و حرفه ای است و فعالیت ها با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر گروه های مردمی انجام می شود؛ همچنین تمامی اعضای تیم ها آموزش های تخصصی لازم را دیده اند و با شرح وظایف خود به خوبی آشنا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار