رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

کنگره ادبیات پایداری حرکت علمی بسیار ارزشمندی است

بایرامی گفت: برگزاری کنگره ادبیات پایداری حرکت بسیار بزرگ و ارزشمندی است که علمی پیش می‌رود و این، یکی از ویژگی‌ها برجسته و دلیل ماندگاری آن است.
کد خبر: ۴۳۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ - 07December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «عباس بایرامی» در دیدار با رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و اعضای انجمن ادبی دفاع مقدس در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: نام لشکر 41 ثارالله در دوران هشت سال دفاع مقدس با رشادت های رزمندگان آن، زبانزد خاص و عام بود و کمتر کسی بود که نام این لشکر را نشنیده باشد.

بایرامی عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به واسطه ابتکاراتی که صورت می گرفت و اخلاق و رفتار ایشان در جبهه شناسانده شد و امروز تمام دنیا ایشان را می شناسند و قدردان خدمات ایشان هستند.

وی با بیان اینکه مردم برکات دوران هشت سال دفاع مقدس را خوب درک می کنند، گفت: وظیفه ما معرفی تاریخ دفاع مقدس به مردم است که با وارد کردن آن در دروس دانشگاه و آن هم از نگاه علمی می تواند تحولاتی ایجاد کند که حضرت امام خمینی (ره) در این باره فرمودند «دانشگاه مظهر تحول و نوآوری محسوب می‌شود».

کنگره ادبیات پایداری حرکت علمی بسیار ارزشمندی است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بیان کرد: برگزاری کنگره ادبیات پایداری حرکت بسیار بزرگ و ارزشمندی است که علمی پیش می رود و یکی از ویژگی ها برجسته و دلیل ماندگاری آن است.

وی با اشاره به اینکه رشته ادبیات پایداری در چندین دانشگاه در سطح کشور تدریس می‌شود و نیاز به یک سازماندهی و نوسازی دارد، افزود: اساتید دانشگاه بایستی هر روز با تولیدات جدید به سرفصل های مطالعاتی این رشته اضافه کنند.

بایرامی با بیان اینکه این قدر موضوع نهفته در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که نیاز است کشف شود، گفت: در حوزه دفاع مقدس باید در دانشگاه‌ها نیازسنجی و بر اساس آن برنامه ریزی شود و استان کرمان و دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان مرکزیت این رشته در کشور به جلو حرکت کند و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جهت کمک کردن در این زمینه آماده همراهی و همکاری است.

در پایان این نشست، توسط «عباس بایرامی» رئیس سازمان تاریخ و ادبیات دفاع مقدس حکم دبیر علمی هشتمین کنگره ادبیات پایداری به «احمد امیری خراسانی» و حکم دبیر اجرایی این کنگره به سرهنگ «محمود مهدوی‌فرد» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار